Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tikka

Pages: [1] 2 3
1
Lumekettide test. Lõpus on mõned pildid ja muusika ehk siis helitugevust ei tasu põhja keerata.

https://www.youtube.com/watch?v=pi5zSJvzDoU

Ketid tegin nii, nagu Bender Customs Youtube`i videoõpetuses näha: https://www.youtube.com/watch?v=rmsD-cCLuQI. Tundusid suht efektiivsed. Et aku mAh kohta rohkem läbitud distantsi saada panin harjavaba mootori uuesti külge ja LiPo akud olid ka peal.

Parem alumine ratas oli esimene ja sellel tegin ristsuunalised ketid üks lüli liiga pikad, seega on seal pingutuseks kummirõngas. Ülemised on esirattad, sinna panin kolm ristsuunalist ketti juurde.




Peaks vist tuled külge panema.

2
Yldine crawlimise jutt / Re: 1/16 Gaz 66
« on: January 27, 2018, 01:44:50 PM »
Mu Gaz-66 jõudis ka kohale. Otsustasin kit versiooni kasuks, sest sellel on proportsionaalne servo komplektis (samas puudub ESC ja raadiosüsteem) ning mujal foorumites leiduva info kohaselt on näiteks WPL B-1 puhul kit masina rehvid pehmemad. Ei tea kas Gaz-i puhul on rehvides mingi erinevus, aga selles osas ei kurda. Ratta sisse käivat porolooni vms komplektis pole ja võibolla ei panegi sinna midagi sisse.

Juppe üle vaadates jäi üks asi kohe silma. Diferentsiaali väikese hammasratta koostus on põhimõtteliselt igas suunas päris suur lõtk sees. Plastikust liuglaagri sisemine ava on liiga suur ja välimine diameeter liiga väike.

Kogu värgendus liigub terve vahe ulatuses edasi-tagasi, lisaks loperdab teistes suundades ka:


Gaz-i kokkupanek pole hetkel esimene prioriteet, aga mingi hetk saab hakata vaikselt nokitsema. Ostsin selle peamiselt välimuse pärast täieliku teadmise juures, et võibolla tuleb terve jõuülekanne välja vahetada.

3
Veel üks video. Asja idee oli võtta metsalagendiku ääres üks alguspunkt ja siis üritada minna risti üle, olles seejuures mudeli lähedal, mitte kaugemal rada ette luuramas. Lisaks püüdsin mudelit võimalikult vähe käega aidata. Mõned kohad on sätitud kaks korda kiiremaks.

https://youtu.be/clXa_uK45f8


4
Ei pidanudki kaua ootama, et masinat mudasemal pinnasel proovida. Nagu eelmisel korral oli ka nüüd kasutusel stock hammasrattad, HD hammakaid hoian hetkel FOFF katsetuste jaoks.

https://www.youtube.com/watch?v=bBWjj66SLaI



Vasakul on Absima Steelhammer 108 mm ratas ja paremal Axiali stock ratas. Absima oma näeb piltidel välja väga sarnane Banggood Hobby Master 108 mm rattaga. Keskosas on oluliselt vähem materjali, kui Axiali omal, aga seni pole midagi katki läinud. On pidanud vastu ka siis, kui üks ratas jääb kinni ja sidur libiseb (vedru pinge vastavalt manuaalile). Lisaks on Absima ratta velg tsipa väike ja rehv ei istu päris kontsentriliselt.
 



5
Vahetasin harjavaba mootori ja regu harjadega süsteemi vastu välja, lisaks tegin servo meremäärde, rõngastihendi ja Plasti Dipi abil veekindlamaks. Soetasin paar 7,2V NiMH akut ka vesistes tingimustes sõitmiseks, sest ei taha praegu LiPodega selles vallas eksperimenteerida. Panin vees sõitmiseks alla odavamad rattad, mille ventilatsiooni avad teipisin kinni, et vesi sisse ei saaks. Tahtsin teha katsesõidu madalamates veelompides ja mudas, sest akud ja vastuvõtja pole veekindlamaks tehtud, aga maapind oli rohkem jäätunud, kui arvasin. Regul kasutasin LiPo seadet, et aku säästmiseks pinge alla 6V (manuaali järgi cutoff) ei läheks.

Seega lihtsalt väike video ühest talvisest sõidust (lõpus ka paar pilti):

https://www.youtube.com/watch?v=bxM7FIYq034



Mootor: RC4WD 540 Crawler Brushed Motor 35T
ESC: HobbyWing QuicRun 1060 Waterproof Brushed 60A
Aku: XCELL 2500 mAh 7,2 V NiMH

6
Yldine crawlimise jutt / Re: 1/16 Gaz 66
« on: December 29, 2017, 12:23:51 PM »
Järgnevate piltide peal näeb sama seeria teine mudel päris suur välja (pole minu oma, lihtsalt jäi netis surfates silma).  :)





Postitus ise siin:
https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=38859592&postcount=1985

7
Veel üks päev mööda erinevaid metsas leiduvaid radu:

https://www.youtube.com/watch?v=zm5PHMC53-o

Esimene klipp on täisgaasiga sõit. Sillad tegin vastavalt erinevatele netis levinud juhenditele veekindlamaks, kasutasin Motul Nautic Grease nimelist toodet (ei tea kui sobiv see on antud otstarbeks). Kui ca 1/3 teekonnast oli läbitud, suutsin masina planeeritust sügavamasse vette juhtida. Pühkisin üleliigse vee pabertaskurätikuga mootori sensori kaabli ja aku balansseerimise pistiku juurest ära ning sõidutasin edasi. Hiljem tegin kodus servo lahti ja hammasrataste juures oli väike veetilk, aga muidu puhas. Õnneks mootorisse vesi ei pääsenud ja ESC ning Rx jäid täiesti kuivaks. Oleks pidanud beadlock velgesid kasutama, sest lõpuks olid rehvid vett täis.

8
Paari välismaa foorumisse juba kirjutasin, panen siia ka. Pärast ca 10km trail crawli ja mõnda FOFF tüüpi sõitmist (pudelikerega tehtud sõidud ka sisse arvestatud) avastasin suuremal diferentsiaali hammasratta laagri võllil imelikud kulumisjäljed. Tundub, et võll on laagri sisemise võru sees ringi käinud, kuigi laager ei ole kinni kiilunud vms. Kõik korpuse laagri pesad ja ülejäänud laagri võllid tunduvad korras olevat.



Vasakul olev laager oli hammasrattal, paremal uus.


Kokkupanekul panin seda tähele, et laager läheb kuidagi kergelt sinna. Plastist diferentsiaali korpuse laager läheb palju tihkemalt oma kohale. Proovisin paari uut laagrit kasutamata või vähe kasutatud Axial HD OD, UD ja stock hammasratastel ja neile läheb ka laager kuidagi väga kergelt peale. Võtsin võrdluseks diferentsiaali LRP S10 blast BX 2/ MT 2 projektist välja ja seal on ka laagrid kuidagi lõdvalt.

Suutsin paar asjaolu välja mõelda, mis äkki võiks siin oma rolli mängida. Esiteks tegin suure osa sõitudest talvel külma ilmaga ja äkki temperatuuri alanedes kahanesid erinevad materjalid erinevalt ja vahe läks veelgi suuremaks. Teiseks panin diferentsiaali lukustisse minevate võllide otstesse keermeliimi, nagu manuaalis näidatud. Hiljem lugesin netist, et sinna oleks vist pidanud hoopis määret panema. Äkki on seega pöörlev osa jäigem kui peaks ja ülejäänud kolm laargit võtavad suurema osa koormusest enda kanda ning hoiavad hammasratta võlli nö õhus.

Ma saaks aru, kui laagrid tahaks väljavahetamist või hammasratta hambad oleks pärast senist kasutamist kulunud.

9
Väga lahe jeep :)
nyyd skaala kola ja vints ?

Nüüd sõitmine, sõitmine ja veelkord sõitmine ning siis vaatab edasi, kuigi eile oleks vintsi päris mitu korda vaja läinud. :)

https://www.youtube.com/watch?v=m8AsSL5ECl8

Pühapäeval käisin metsatehnika poolt tekitatud rööbastel katsetamas, isegi väike "sild" oli oja ületamiseks juba olemas. 1 aku, paar tundi ja ca 900m vahemaad läbitud (sirgjoon kaardil alguse ja lõpu vahel). Veekindlamaks pole midagi teinud, seega sügavamaid lompe üritasin vältida. Regulaatoril puudub drag brake ja tagurpidi käik läheb sisse teisel vajutamisel. Tõenäoliselt lähen varsti odavama harjadega regu ja mootori peale üle.

10
Komplekti kere ja lisa rattakoopa katted on lõpuks valmis sõiduks. Koobaste värvimise poole peal sai purk tühjaks, aga käib minu jaoks küll. Päris valmis masin ei ole ja tõenäoliselt ei saagi, sest alati leiab midagi putitada, uut katsetada ja ümber seadistada. FOFFi jõuülekanne (tõenäoliselt koos eraldi sildadega) on ka veel vaja teha. Elektroonika liigutasin taha, et saaks aku tagurpidi kinnitada, muidu jäi vastuvõtja karp juhtmetele ette. Aku õigetpidi pannes segasid juhtmed jällegi kere paigaldamist.










11
Sain lõpuks kere värvitud. Võtsin purgi LRP Magic Colour 2 musta ja see toimis nagu aerosool peaks. Tundub, et vana värviga mingeid ühilduvuse probleeme pole. Ma jäin tulemusega rahule.

Tulemus. Tagaplaanil käib rattakoobaste lõikamine (AX31150).




12
Tänud nõuannete eest. Võtsin veel ühe Ultimate Racing tumehalli (UR2105) värvi ja täpselt sama jama, ainult seekord proovisin papitükil ja kerega ei hakanud üritamagi. Järgmiseks võtan vist mõne teise tootja värvi kuskilt mujalt poest. Kui värvid omavahel kokku ei sobi ja hakkab kobrutama vms, siis proovin äkki väljast värvida. Lugesin netist pidurivedelikuga värvi lahustamise kohta ja see pidavat lexanit ennast ka kahjustama.

13
Kahe käigulise käigukastiga masin vajaks vist vähemalt kolme kanalit, mul on saatjal 2. Proovisin täna esmakordselt lexan keret värvida ja kõik läks nässu. Raputasin korralikult purki ja lisaks hoidsin seda mõnda aega soojas vees, nagu mõnedes soovitustes öeldi. Pihustunud värvi asemel tuli purgist korralik värvi juga välja ja ikka läraki otse kerele, sest mul polnud mõistust enne papitüki vms peal pihustumist järgi proovida. Kuna värv juba sattus konaruste sisse, otsustasin edasi proovida.

Kolme katmise pärast oli purk tühi ja tulemus:



Arvan, et võtan ühe sama tooni ja tootja purgi veel, saab äkki paljad kohad kaetud. Õnneks mind välimus väga ei huvita, pudelitest tehtud kattest ikka parem. ;D

14
Pärast veel mõningast metsas müttamist otsustasin proovida teha masinat, mis suudaks mõlema ülesandega võrdselt toime tulla, mitte ainult FOFF tegevusega. Kuidas seda täpselt teha, veel ei tea, äkki tuleb kaks eraldi käigukasti, mida saab vastavalt vajadusele ümber vahetada vms.

Esimesed sammud uue kere poole:






15
Formula Offroad projektid / FOFF võistlusreeglid
« on: February 22, 2017, 06:35:22 PM »

Pages: [1] 2 3