Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tikka

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: August 22, 2021, 11:20:13 PM »
Asetasin kere madalamale, aga tagumiste klambrite juures jäi kere vähe liikuma. Amortide õli reservuaari detail libises hästi kerepostide peale, seega lõikasin sealt paar sebi tihenduseks.



Külge peaks alt vähe lühemaks lõikama. Natuke meenutab 1980ndate Formula Offroad masinaid, nagu järgnevas videos näha: https://youtu.be/u62ElypQqbg







Sõitmisel proovisin rohkem jäljendada moodsamate elusuuruses masinate ja RC võistluste videotes nähtut ja oli päris keeruline. Väiksema gaasiga kaevab väga kergesti sisse ja rohkem pedaali andes on oht õigel ajal mitte pidama saada. Mõningaid manöövreid ei õnnestunud üldse teaha. Oleks pidanud rohkem kaalu kokkuhoiule rõhku panema, praegu on kaaluks 2,2 kg ilma akuta. Võttes näiteks mõne eduka päriselu võistlusmasina, siis ChoirBoy kaaluks on märgitud 1190 kg ja Simbi loodetav kaal ehitamisel ca 1200- 1300 kg. Rehvid on nendel 32- 33 tolli (eeldan, et tegemist on põhjaks oleva slick rehvi diameetriga). RC4WD Intimidator rehv ilma labadeta oleks ca 3,2 tolli ehk siis minu masina kaal peaks olema loogiliselt võttes ca 1,1- 1,3 kg. ChoirBoy ajalugu vaadates (tollal oli masina nimi Musso) oli selle valmimise ajal kaaluks 900 kg ehk ca 600- 700 kg kergem, kui konkurentide masinad. Seega üle 1,6 kg ei tohiks mu masin igal juhul olla. Kuni 50% kaalu vähendada tundub päris keeruline ülesanne, aga kui rehvid oleks 1/8 skaalas, siis oleks ChoirBoy mudeli kaaluks näiteks 1190/8/8/8= 2,32 kg. Wraith ja 2.8 tollised Sand Paw rehvid on juba olemas, elektroonika üleviimine tundub kõige kergem tee.

2
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: August 17, 2021, 11:16:05 PM »
Silikoon ja/ või jäigem käigukast on aidanud liiva hammasratastest eemal hoida. Väga väike kogus tolmu on sees pärast kahe aku jagu sõitmist.



Pärast sõitu:


Kere allapoole laskimiseks tegin uue akuraami väiksematele akudele. Kasutasin kere lõikamisest jäänud lexani tükki. Tagumiste kinnituskohtade horisontaalne osa osutus liiga nõrgaks.


Tugevduseks lõikasin kaasas olnud lisadetailide raami küljest ühe jupi, mille otstesse sai servo kruvide jaoks avad puuritud. Aitas surve, aga mitte tõmbe vastu, seepärast lisasin veel tugeva 3M kahepoolse teibi lexani ja tugevdustala vahele.






Veovõlli ja aku vahel on veel ruumi, järgmise aku kinnitusega võiks veel madalamale minna.








3
1.9 ja 2.2 projektid / Re: Axial Wraith ja minu katsetused
« on: August 15, 2021, 10:36:58 AM »
Lisainfot veovõlli modifikatsioonist. Sisemine diameeter oli algul ca 5,9 mm ja toru diameeter oli ca 6 mm. Kuna sobiva tolerantsiga hõõritsad ei tundu väga levinud asjad, mida poest kohe osta saaks, tuli midagi muud välja mõelda. Esiteks puurisin ava suuremaks 6 mm metallipuuriga, aga ava jäi endiselt ca 0,02 mm liiga väike. Seejärel viilisin sobiva diameetriga messingtoru sisse sälgud ja pistsin selle akutrelli padrunisse. Ei töötanud, võibolla on messing liiga pehme selleks otstarbeks.



Järgnevalt kleepisin kihi kahepoolset vaibateipi ja liivapaberit ümber 5 mm võlli ja selle diameeter sattus suht vajaliku lähedale. Mõlema siseava lihvimisel tuli korduvalt teibi jäänuseid võlli pealt maha kiskuda, liivapaberi jäänuseid ava seest urgitseda või välja puurida ja uuesti teipi ning liivapaberit kleepida. Katsetasin erinevate pikkustega, aga lühem koorus lihtsalt kiiremini maha. Kõikide võtete kombinatsioon andis lõpuks soovitud tulemuse, kuigi aval on väike koonus sees, sest algus sai vähe rohkem liivapaberit.



Üks põhjus miks ma Axiali SCX10 vedrustuse alumiinium toru juppi otsustasin kasutada on see, et pooleks lõigates sai kohe kaks valmis keermestatud otstega juppi. Ja keeret tahtsin seepärast, et saaks kruvi sisse keerata ja sellest kinni haarates toru välja tõmmata, kui peaks hoolduseks vaja olema. Toru ots ulatub võllist vähe kaugemale, aga vedrustuse töö käigus vastu teise poole põhja ei lähe.



Multifunktisonaalse mutrivõtme veel üks otstarve: saab avaldada kerget survet liigendi kinnituse pooltele, et detaile oleks kergem kokku sobitada. Ei pea päris vahele suruma nagu pildil.


4
1.9 ja 2.2 projektid / Re: Axial Wraith ja minu katsetused
« on: August 10, 2021, 10:57:35 PM »
kus kohas selline kivine koht on?
Kuna maa omanikuga pole õnnestunud veel kohtuda, siis ei hakka vast igaks juhuks avalikult välja reklaamima, aga kive leiab tihti näiteks karjäärist teisel pool igasuguseid keelavaid silte. Rohkem pilte ja juttu kere ning aku kinnitamisest:

Esiosa fikseerimiseks tuli ülemised kängururaua kinnitused lühemaks lõigata. Enne lõikamist tasub olemasolevat ava kasutada juhina, et detaili äralõigatava osa pikkuse võrra sügavamaks puurida. Aku mahutamiseks tuli teatud osas ca pool materjali ära võtta. CNC pinkides kasutatav üliterav frees pole vast kõige parem vahend detaili töötlemiseks, seda samal ajal näppude vahel hoides. Tahtis hirmsasti sisse kaevata, detaili loopida ja igal pool ringi joosta. Õnneks näppu ei lõiganud, aga kvaliteet pole parim.



Aku tagumine osa toetub kiirusregulaatori klambri kinnituse vastu. Velcro ei lase akul üles tõusta.



Kruvidega radiaatori külge kinnitatud.





Avad puuritud kruvipeade mahutamiseks.



Akualarmi kinnitus on lõigatud, painutatud ja puuritud mingi lexan kere lõikamise jäägist. Midagi ei tasu ära visata. Paikneb radiaatori ja endise kängururaua kinnituse vahel, fikseeritud samade ülal kirjeldatud kruvidega.



Meeldib kividel ronimise puhtus, ei pea masinat eriti tihti hooldama.  8)


5
1.9 ja 2.2 projektid / Axial Wraith ja minu katsetused
« on: July 30, 2021, 06:43:23 PM »
Esimene katsetus kukkus läbi. Asja ideeks oli panna Wraith 1.9 RTR kere Wraith RTR peale, aga kui ühte amorti kokku suruda ja keerata, siis hakkavad rehvid varakult kere esiosa hõõruma. Seega peab hetkel väga hoolikalt radu valima.





Tagasillas on Axial HD 43T/13T underdive hammasrattad, masinat veab RC4WD 35T mootor, Turnigy nano-tech Ultimate 2600mah 2S2P 90C Hardcase Lipo Super Shorty Pack on ette tõstetud ja vastuvõtja karp on pandud taguosas asuva aku originaalse kinnituse peale, Axiali esimese generatsiooni veovõllide sisse on pandud tugevduseks alumiiniumtorud ja väike esistange on lõigatud Wraith RTR komplektis olnud kängururauast.



Mootor tundus katsesõidul katsudes alati liiga tuline olevat, võibolla peab selle osa üle vaatama. Kere ja aku kinnitamine sellisel viisil nõudis vähe puurimist, lõikamist ja lihvimist/freesimist. Loomulikult olid masina karbist välja võtmise ajaks amordid praktiliselt tühjaks lekkinud. Need võtsin lahti ja korralik kogus Team Associated's Factory Team Green Slime`i läks tihendite ümber. Masinat hoiustan katuse peal, rattad taeva poole, et rehvidele lamedaid kohti ei tekiks ja amordid loodetavasti vähem lekiks.

6
Formula Offroad projektid / Re: kes ytles et foff on surnud ...
« on: October 22, 2020, 11:19:09 PM »
Pole ammu kirjutanud midagi ja arendustegevus ka veidi soiku jäänud. Enesele motivatsiooniks: https://youtu.be/Q0GwfLloWTM  8)

7
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: February 17, 2020, 06:29:54 PM »
Äkki hoiab jäigem käigukasti ümbris ära liiva sattumise spur-pinion katte alla. Otsustasin proovida Yeah Racing alumiiniumist käigukasti kesta ning GPM alumiiniumist mootori plaati ja hammasrataste katte põhjaplaati. Alguses soetasin GPM käigukasti kesta ka, aga selle kuullaagri pesad on minuarust liiga suured, ei tahaks isegi aeglasemalt liikuval crawleril kasutada. Selle võtan vast seadistamise abivahendina kasutusse, kui vaja komponente uue konfiguratsiooni jaoks ümber tõsta ja sättida vms.

Hammasrataste katte põhjaplaati ja WB8 HD kinnitamise M4x12mm kruvivõlli tuli natuke viilida, muidu käis vastu. Mootori plaadi ja hammasrataste katte põhjaplaadi vahel on väikesed vahed, need plaanin teibi või silikooniga kinni katta.

Ilma keermeliimita prooviks kokku pandud:

8
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: February 02, 2020, 10:01:18 PM »
"The History of the Icelandic Formula Offroad" video G7 Media YouTube`i kanalil oli väga motiveeriv ( https://youtu.be/XkoL06OeN8s) ja nüüd on aeg uue RC hooaja ettevalmistused tõsisemalt kätte võtta. Esimene olulisem töö oli teha AX10 Scorpion Universal Set uued tihvtid. Tahtsin, et uued oleks võimalikult tugevad ja sitked ning pärast mõningast uurimistööd otsustasin need teha HSS puuri sabadest, sest neid oli lihtsam ja kiirem hankida, kui näiteks klaverikeele traati. Siis järgnes natuke uurimistööd puuride valmistamise tehnoloogiasse ja pärast seda jäi otsuseks hankida odavamad puurid, sest need peaks paremini löökkoormusele vastu pidama ja ei tohiks olla nii haprad, kui kallimad ja kõvemad (näiteks koobaltiga jne) puurid.

Bosch HSS Twist Drill Bit PointTeQ tootekirjeldusest leidsin järgneva: "There is a low risk of breakage, especially for drill bits below 6 mm in diameter as the bit is manufactured to have a highly elastic body." Ehk siis peaks olema see mida mul vaja. Esitelgede komplektis olnud tihvti pikkus oli ca 10,7 mm ja kopsiku diameeter ca 11,0 mm. Uued tihvtid valmistasin ka praktiliselt 11,0 mm peale, et saada suuremat kontaktpinda. Pärast lõikamist peaks puuridel olema veel piisavalt saba alles, et neid saaks veel kasutada. Pisike detail, aga tahtsin parimat võimalikku tulemust ja seega võtsin veidi aega.  :)


9
Muidu Crawlimine / Re: Trail masinate sõit 17. November Männikul
« on: November 23, 2019, 01:18:34 PM »
Osavõtjate arv oli tõesti muljetavaldav.

10
Muidu Crawlimine / Re: Trail masinate sõit männikul 20ndal Augustil
« on: August 27, 2019, 06:55:05 PM »
See juba läheb. Korralik masinapark ja video ka üritusest.  8)

11
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: August 21, 2019, 10:41:35 PM »
Video katsetusest 6900 kv mootoriga:
https://youtu.be/prYBWoMrI7s

Järgnev hooldus näitas, et üks AX10 Scorpion Universal Set tihvt oli pooleks murdunud ning mõned laagrid krudisesid liivast ja tolmust.

12
Muidu Crawlimine / Re: skaala safari yle mitme aasta
« on: August 09, 2019, 06:45:37 PM »
Lahedad masinad ja väga äge asukoht.

13
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: August 03, 2019, 10:03:21 PM »
Kui võtsin masina hoolduseks lahti ning puhastasin kõik ära viimse kuulliigendi kuulini ja hammasratta hambani, olin suht üllatunud, kui leidsin nii palju liiva peahammasratta katte tagant. Ei tea kust see täpselt sinna sai. Reduktor ja esisild olid puhtad. Tagumise silla puhul unustasin servo kinnituse postid kinni katta ja ühele poole pääses liiva sisse. Järgmiseks korraks kruvisin paar ülejäänud kruvi katteks peale.

Esisilla dogbone teljed vahetasin AX10 Scorpion Universal Set vastu välja. Siis ei pea rataste pööramise nurga pärast nii palju muretsema. Väiksem oht, et tekivad külgsuunas mõjuvad jõud, mis võiks midagi ära lõhkuda. Jõuallika koha pealt veab nüüd masinat Ameerika muskel (CC Mamba Max Pro 6900kv combo), kuigi see vist ikkagi valmistatud Hiinas, ainult disainitud USAs.

Viimaks tegin lipuhoidja kaablivitsast, joogikõrrest ja supermarketi käsilipust. Üks katusetulede konstruktsiooni jupp oli hea šabloon avade märkimiseks. Tulede kinnitamise kruvid on kasutusel. Kaablivitsa ülemise osa painutasin vähe kõveraks, et see joogikõrt paigal hoiaks ja lõõtsa taoline kõrre osa hoiab lippu kinni. Järgmise katsesessiooni ajal tuli lipp ainult ühe korra ära, nii et toimis päris hästi.





Esisild


Tagasild






Uue katsepäeva poole peal

14
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: July 29, 2019, 09:02:41 PM »
Väga kena masin. Ootasingi millal mingi video tuleb :)
Kunagi tahax seda oma silmaga kah näha :)
Ja kuda on lood jäänud väikse safariga :) :) :)?
Oma silmaga on seda natuke keeruline näha. Esiteks võtan masina pärast iga katsetamist hoolduseks algosadeks lahti ehk see masin veedab suurema osa oma ajast lahti võetud juppidena. Teiseks nõuab see aparaat suht spetsiifilist pinnast ja maastikku, mis tekitab teatud lisa komplikatsioone.

Safari teema: https://crawl.ee/forum/index.php?topic=1164.0 Minu viimane postitus kehtib. Lisaks on maastur ka juppideks laiali, sest mõned detailid rändasid FOFF masina peale. Mõningaid varuosasid tuleks väheke viimistleda, mis nõuab kõik aega.

15
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: July 28, 2019, 08:10:36 PM »
Katsesõidu video ka:

https://youtu.be/_ZDfEfvcvL4

Lisaks veel infot eelmisele postitusele. Esimene 3-link ühendus on muudetud kahe plastik ülemise lingi abil 4-link vedrustuseks. Kõik laagrid on vahetatud Revolution Design Ultra laagrite vastu välja. Lootsin, et need ühe tihendiga laagrid avaldavad äkki väiksemat veeretakistust. Kas tegelikult ka aitavad, ei tea. Vastuvõtja karp pärineb LRP S10 blast 2 seeria mudelilt.

Järgnev hooldus näitas, et üks roolivarda plastik kuulliigendi jupp oli kõver (masin põrkas paari kiviga kokku) ja mõned laagrid krudisesid liivast ja tolmust.

Pages: [1] 2 3 ... 5