Author Topic: Axial SCX10 FOFF  (Read 3380 times)

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Axial SCX10 FOFF
« on: February 23, 2016, 09:38:42 PM »
Minu esimene formula offroad jaoks tehtud masin, mis ei ole enam lihtsalt spetsiaalsete rehvidega bagi. Põhineb Axial SCX-10 Jeep Wrangler G6 kit baasil. Hetkel on väga vähe erinevusi tehase toodanguga. Inspiratsioon pärineb järgnevatelt linkidelt ning 1:1 masinatelt:
http://www.axialracing.com/blog_posts/6278
http://www.axialracing.com/blog_posts/6443
http://www.rccrawler.com/forum/formula-offroad/305290-formula-offroad-scx10-video.html
Kahjuks ei oska soome keelt, sest tundub, et nende FOFF lehel on väga palju kasulikku infot.

Valmis esimesteks katsetusteks. Taga on näha limonaadi pudelitest kate (sest kere ümbertegemine nõuaks rohkem aega).



Algul planeerisin ehitamist palju pikema aja peale, aga tahtsin mehaanika ja elektroonika ära katsetada. Erinevalt ülal toodud linkidel nähtuga on mu esialgne konfiguratsioon rohkem manuaali kui blogi järgi tehtud. Hiljem üritan aku ette sättida, aga praegu on nii lihtsam vastuvõtjale ligi pääseda. Mootori osa panin algul teistpidi, aga siis selgus minu suureks üllatuseks, et sensored harjavaba mootor ei tööta normaalselt tagurpidi käigukastiga (täisgaas sellisel juhul ainult tagurpidi sõidul). Praeguseks olen juba nii palju erinevaid konfiguratsioone proovinud, et mõnedel juppidel hakkavad plastist kruvide puksid ära kuluma ja pole veel kordagi sõitmagi saanud.

Hetke andmed:
Mootor: LRP Vector k7 8,5T 4300kv
ESC: LRP Spin Pro
Aku: Zippy 2S 25C 4000mAh LiPo
Rehvid: Proline Sling Shot (P-10101-10)
Servo: Hitec HS-625MG
Raadiosüsteem: LRP oma

Daniel

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Posts: 488
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #1 on: February 24, 2016, 08:44:14 AM »
Mootorid tõötavad ikka mõlemat pidi ... Lihtsalt vaheta kaks mootori juhet ära või veel lihtsam kalibreeri ESC ära.
Foff'i masina kõige raskem aga tähtsam osa on esi rattad maas hoida.

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #2 on: February 24, 2016, 12:50:07 PM »
Quote
Mootorid tõötavad ikka mõlemat pidi ... Lihtsalt vaheta kaks mootori juhet ära või veel lihtsam kalibreeri ESC ära.
Foff'i masina kõige raskem aga tähtsam osa on esi rattad maas hoida.
Juhtmete vahetamine töötab kindlasti sensorless mootori puhul, aga netist leidsin viiteid, et sensored mootori puhul see ei tööta. LRP manuaalis on ka kirjas, et tagurpidi käigukastiga ei saa sensored süsteemi kasutada. Seega ei hakanud praegu järgi proovima.

Kalibreerimine ja reverseerimine annaks soovitud tulemuse vast 100% edasi-tagasi seade puhul, mul on regul 100%/50%. Uue tarkvara jaoks oleks mingit lisavidinat vaja vms.

Testsõit "ballooniga" tehtud.





Neli lukustatud ratast kaevavad ka ennast päris edukalt lume sisse, mõnest kohast sai väikese gaasiga isegi paremini edasi. Tingimused olid vähe teised kui eelmine kord, seepärast raske võrrelda, aga tundus minevat paremini kui bagi. Järgmiseks tahaks proovida laiemaid Sand Paw rehve, aga enne on uusi velgesid vaja. Loodan, et lumi veel ära ei sula.

Bagiga sai sellist asja teha, et kõvemalt pinnaselt teatud algkiirust kogudes sai täisgaasiga paksu koheva lume peal rallida. Antud masin vajub kohe läbi ja jääb kinni. Pakun, et suurem kaal ja väiksem rataste pöörlemiskiirus on süüdi, vb aitas bagi laiem põhjaplaat masinat lume peal hoida. 1:1 masinatega sarnaselt vee peal minu seadega küll ei sõida.
« Last Edit: February 24, 2016, 12:50:32 PM by tikkab »

Anton

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
  • I Love to crawl
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #3 on: February 25, 2016, 10:55:22 AM »
Tõsta kindlasti elektroonika taha ja aku ette ja madalale...
Enda SCX10'l tõstsin aku ette, aga peab madalamale laskma! Samas on FOFF tüüpi masinale mõistlik teha dieet ja liikuda 2000mah aku peale mis oleks poole lühem. Enamik massist peaks ikka ees olema.

LRP Regu peaks saama kalibreerida... Ehk kalibreerimise käigus "ütled", et see on nüüd edasi käik ja see on nüüd tagasikäik.
Kui ei saa, siis see peaks sind aitama:
https://www.youtube.com/watch?v=N-0zHFfE1Zg

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #4 on: February 25, 2016, 10:23:20 PM »
Quote
...
LRP Regu peaks saama kalibreerida... Ehk kalibreerimise käigus "ütled", et see on nüüd edasi käik ja see on nüüd tagasikäik.
Kui ei saa, siis see peaks sind aitama:
https://www.youtube.com/watch?v=N-0zHFfE1Zg

Tundub, et manuaalil on siiski õigus. Kalibreerimine ei aita, tõenäoliselt on regulaatori 100% edasi, 50% tagasi seade selles süüdi. 100% gaas paneb rattad ainult ühele poole pöörlema. Kui oleks 100% tagasikäik, poleks probleemi.

Videos nähtu aitab sellise asja vastu nagu "torque twist". Et minu mudel edasi suunas liiguks peaks mootori taguots olema ikkagi ees. Video järgi tehes lihtsalt teisel pool ja tolmukatet ei saaks kasutada. Sensori kaabli pikkus ei lase regu ikkagi tahapoole panna.

Mootori juhtmete vahetamine ei aita, mootor ei hakka pöörlema. Olenevalt kombinatsioonist on tulemuseks kõrgsageduslik kiunumine või jõhker edasi-tagasi raputamine.

Pikem sensori kaabel on vist üks lahendus või siis sensorless mootor. Mõtted liiguvad vaikselt võimasama jõuallika poole. Jäi silma üks hea nipp WB8 võlli tugevdamiseks: http://www.axialracing.com/blog_posts/1073902306.
« Last Edit: February 25, 2016, 10:24:15 PM by tikkab »

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #5 on: March 05, 2016, 03:35:24 PM »
Tegin täna Sand Paw rehvidega esimese katsesõidu. Veljed on Proline Titus 2.2" Bead-Loc (2713-15). Veljed võiks olla natuke laiemad IMHO, aga mingeid probleeme nendega ei esinenud. Rehvide peale saamine ei olnud kõige kergem ülesanne. Muus osas on kõik muutumatu.



Lumikatte omadused on jällegi muutunud, aga uued rehvid tundusid olevat samm paremuse suunas. Paksus sulalumes ülesmäge eriti ei lähe, sest vajub läbi, allamäge ja horisontaalis kihutas küll. Kaal võiks olla väiksem ja esirataste pöördenurk suurem, aga nende arvestatav muutmine läheks praegu natuke liiga kalliks. Enne suuremate muudatuste tegemist tahaks pehmes liivas ka testida. Siiani pole veel midagi katki läinud.

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #6 on: March 08, 2016, 07:06:18 PM »
Kaalusin täna masina ära. Viimase testsõidu aparaadi kaal ilma kereta on 2103g.

Keic

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
  • I Love to crawl
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #7 on: April 07, 2016, 03:42:01 PM »
Soovitan kasutada kas WB8 HD või üldse minna üle metallist kardaanide peale. Jääb igasugu mure ära spiraal makaronide pärast. Endale sai tellitud Hiinamaalt Wraith-le metallist kardaanid ca20$ ja väga rahul, pole probleeme olnud 13.5T harjavaba sensoriga mootor ja 3S akudega.

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #8 on: October 02, 2016, 06:11:53 PM »
Igasugused lendavad masinad hoidsid tähelepanu mujal ja sobivat kohta oli raske leida, aga täna tegin lõpuks katsetused liivas ära. Mõned klipid ca 100 tõusust:

https://www.youtube.com/watch?v=X5hljZ57DcY

Ragin tuleb sellest, et rehvi labad käisid vahel vastu PET plastik katet. Siiani pole midagi katki läinud, aga servo hoova kinnitamise kruvi tuli pärast iga üle katuse käiku lahti.

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #9 on: October 05, 2016, 08:35:03 PM »
Üks kõrvalepõige aeglasemale sõidule: http://crawl.ee/forum/YaBB.pl?num=1475688756/0#0

tikka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #10 on: October 08, 2016, 07:50:16 AM »
FOFF pudel on tagasi ja rokib rohkem kui enne. :)

https://www.youtube.com/watch?v=nSaPhZ4rO6w

Tegevus sobis reedese tuulise ilmaga väga hästi, liivaaugus oli hea tuulevaikne. Liigutasin aku ette ja tegin uue pudelitest katte, sest vana jäi uue konfiguratsiooni jaoks väikeseks. Ronis paremini, aga raskuskese on tõenäoliselt vaja madalamale viia, nagu juba ülal mainiti. Uues kohas oli liiv vähe teise struktuuriga, see võis ka mingit mõju avaldada.