Author Topic: Axial SCX10 FOFF  (Read 14108 times)

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Axial SCX10 FOFF
« on: February 23, 2016, 09:38:42 PM »
Minu esimene formula offroad jaoks tehtud masin, mis ei ole enam lihtsalt spetsiaalsete rehvidega bagi. Põhineb Axial SCX-10 Jeep Wrangler G6 kit baasil. Hetkel on väga vähe erinevusi tehase toodanguga. Inspiratsioon pärineb järgnevatelt linkidelt ning 1:1 masinatelt:
http://www.axialracing.com/blog_posts/6278
http://www.axialracing.com/blog_posts/6443
http://www.rccrawler.com/forum/formula-offroad/305290-formula-offroad-scx10-video.html
Kahjuks ei oska soome keelt, sest tundub, et nende FOFF lehel on väga palju kasulikku infot.

Valmis esimesteks katsetusteks. Taga on näha limonaadi pudelitest kate (sest kere ümbertegemine nõuaks rohkem aega).



Algul planeerisin ehitamist palju pikema aja peale, aga tahtsin mehaanika ja elektroonika ära katsetada. Erinevalt ülal toodud linkidel nähtuga on mu esialgne konfiguratsioon rohkem manuaali kui blogi järgi tehtud. Hiljem üritan aku ette sättida, aga praegu on nii lihtsam vastuvõtjale ligi pääseda. Mootori osa panin algul teistpidi, aga siis selgus minu suureks üllatuseks, et sensored harjavaba mootor ei tööta normaalselt tagurpidi käigukastiga (täisgaas sellisel juhul ainult tagurpidi sõidul). Praeguseks olen juba nii palju erinevaid konfiguratsioone proovinud, et mõnedel juppidel hakkavad plastist kruvide puksid ära kuluma ja pole veel kordagi sõitmagi saanud.

Hetke andmed:
Mootor: LRP Vector k7 8,5T 4300kv
ESC: LRP Spin Pro
Aku: Zippy 2S 25C 4000mAh LiPo
Rehvid: Proline Sling Shot (P-10101-10)
Servo: Hitec HS-625MG
Raadiosüsteem: LRP oma

Daniel

  • Administrator
  • crawl team
  • *****
  • Posts: 535
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #1 on: February 24, 2016, 08:44:14 AM »
Mootorid tõötavad ikka mõlemat pidi ... Lihtsalt vaheta kaks mootori juhet ära või veel lihtsam kalibreeri ESC ära.
Foff'i masina kõige raskem aga tähtsam osa on esi rattad maas hoida.

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #2 on: February 24, 2016, 12:50:07 PM »
Quote
Mootorid tõötavad ikka mõlemat pidi ... Lihtsalt vaheta kaks mootori juhet ära või veel lihtsam kalibreeri ESC ära.
Foff'i masina kõige raskem aga tähtsam osa on esi rattad maas hoida.
Juhtmete vahetamine töötab kindlasti sensorless mootori puhul, aga netist leidsin viiteid, et sensored mootori puhul see ei tööta. LRP manuaalis on ka kirjas, et tagurpidi käigukastiga ei saa sensored süsteemi kasutada. Seega ei hakanud praegu järgi proovima.

Kalibreerimine ja reverseerimine annaks soovitud tulemuse vast 100% edasi-tagasi seade puhul, mul on regul 100%/50%. Uue tarkvara jaoks oleks mingit lisavidinat vaja vms.

Testsõit "ballooniga" tehtud.





Neli lukustatud ratast kaevavad ka ennast päris edukalt lume sisse, mõnest kohast sai väikese gaasiga isegi paremini edasi. Tingimused olid vähe teised kui eelmine kord, seepärast raske võrrelda, aga tundus minevat paremini kui bagi. Järgmiseks tahaks proovida laiemaid Sand Paw rehve, aga enne on uusi velgesid vaja. Loodan, et lumi veel ära ei sula.

Bagiga sai sellist asja teha, et kõvemalt pinnaselt teatud algkiirust kogudes sai täisgaasiga paksu koheva lume peal rallida. Antud masin vajub kohe läbi ja jääb kinni. Pakun, et suurem kaal ja väiksem rataste pöörlemiskiirus on süüdi, vb aitas bagi laiem põhjaplaat masinat lume peal hoida. 1:1 masinatega sarnaselt vee peal minu seadega küll ei sõida.
« Last Edit: February 24, 2016, 12:50:32 PM by tikkab »

Anton

  • crawl team
  • *
  • Posts: 17
  • I Love to crawl
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #3 on: February 25, 2016, 10:55:22 AM »
Tõsta kindlasti elektroonika taha ja aku ette ja madalale...
Enda SCX10'l tõstsin aku ette, aga peab madalamale laskma! Samas on FOFF tüüpi masinale mõistlik teha dieet ja liikuda 2000mah aku peale mis oleks poole lühem. Enamik massist peaks ikka ees olema.

LRP Regu peaks saama kalibreerida... Ehk kalibreerimise käigus "ütled", et see on nüüd edasi käik ja see on nüüd tagasikäik.
Kui ei saa, siis see peaks sind aitama:
https://www.youtube.com/watch?v=N-0zHFfE1Zg

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #4 on: February 25, 2016, 10:23:20 PM »
Quote
...
LRP Regu peaks saama kalibreerida... Ehk kalibreerimise käigus "ütled", et see on nüüd edasi käik ja see on nüüd tagasikäik.
Kui ei saa, siis see peaks sind aitama:
https://www.youtube.com/watch?v=N-0zHFfE1Zg

Tundub, et manuaalil on siiski õigus. Kalibreerimine ei aita, tõenäoliselt on regulaatori 100% edasi, 50% tagasi seade selles süüdi. 100% gaas paneb rattad ainult ühele poole pöörlema. Kui oleks 100% tagasikäik, poleks probleemi.

Videos nähtu aitab sellise asja vastu nagu "torque twist". Et minu mudel edasi suunas liiguks peaks mootori taguots olema ikkagi ees. Video järgi tehes lihtsalt teisel pool ja tolmukatet ei saaks kasutada. Sensori kaabli pikkus ei lase regu ikkagi tahapoole panna.

Mootori juhtmete vahetamine ei aita, mootor ei hakka pöörlema. Olenevalt kombinatsioonist on tulemuseks kõrgsageduslik kiunumine või jõhker edasi-tagasi raputamine.

Pikem sensori kaabel on vist üks lahendus või siis sensorless mootor. Mõtted liiguvad vaikselt võimasama jõuallika poole. Jäi silma üks hea nipp WB8 võlli tugevdamiseks: http://www.axialracing.com/blog_posts/1073902306.
« Last Edit: February 25, 2016, 10:24:15 PM by tikkab »

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #5 on: March 05, 2016, 03:35:24 PM »
Tegin täna Sand Paw rehvidega esimese katsesõidu. Veljed on Proline Titus 2.2" Bead-Loc (2713-15). Veljed võiks olla natuke laiemad IMHO, aga mingeid probleeme nendega ei esinenud. Rehvide peale saamine ei olnud kõige kergem ülesanne. Muus osas on kõik muutumatu.



Lumikatte omadused on jällegi muutunud, aga uued rehvid tundusid olevat samm paremuse suunas. Paksus sulalumes ülesmäge eriti ei lähe, sest vajub läbi, allamäge ja horisontaalis kihutas küll. Kaal võiks olla väiksem ja esirataste pöördenurk suurem, aga nende arvestatav muutmine läheks praegu natuke liiga kalliks. Enne suuremate muudatuste tegemist tahaks pehmes liivas ka testida. Siiani pole veel midagi katki läinud.

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #6 on: March 08, 2016, 07:06:18 PM »
Kaalusin täna masina ära. Viimase testsõidu aparaadi kaal ilma kereta on 2103g.

Keic

  • crawl team
  • *
  • Posts: 8
  • I Love to crawl
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #7 on: April 07, 2016, 03:42:01 PM »
Soovitan kasutada kas WB8 HD või üldse minna üle metallist kardaanide peale. Jääb igasugu mure ära spiraal makaronide pärast. Endale sai tellitud Hiinamaalt Wraith-le metallist kardaanid ca20$ ja väga rahul, pole probleeme olnud 13.5T harjavaba sensoriga mootor ja 3S akudega.

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #8 on: October 02, 2016, 06:11:53 PM »
Igasugused lendavad masinad hoidsid tähelepanu mujal ja sobivat kohta oli raske leida, aga täna tegin lõpuks katsetused liivas ära. Mõned klipid ca 100 tõusust:

https://www.youtube.com/watch?v=X5hljZ57DcY

Ragin tuleb sellest, et rehvi labad käisid vahel vastu PET plastik katet. Siiani pole midagi katki läinud, aga servo hoova kinnitamise kruvi tuli pärast iga üle katuse käiku lahti.

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #9 on: October 05, 2016, 08:35:03 PM »
Üks kõrvalepõige aeglasemale sõidule: http://crawl.ee/forum/YaBB.pl?num=1475688756/0#0

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #10 on: October 08, 2016, 07:50:16 AM »
FOFF pudel on tagasi ja rokib rohkem kui enne. :)

https://www.youtube.com/watch?v=nSaPhZ4rO6w

Tegevus sobis reedese tuulise ilmaga väga hästi, liivaaugus oli hea tuulevaikne. Liigutasin aku ette ja tegin uue pudelitest katte, sest vana jäi uue konfiguratsiooni jaoks väikeseks. Ronis paremini, aga raskuskese on tõenäoliselt vaja madalamale viia, nagu juba ülal mainiti. Uues kohas oli liiv vähe teise struktuuriga, see võis ka mingit mõju avaldada.


tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #11 on: July 23, 2019, 12:18:37 AM »
Olen jälginud G7 Media YouTube`i Formula Offroad võistlusvideosid ja tekkis jälle suurem isu peale. Otsustasin minna edasi eraldiseisva masina ehitusega, sest pidev komponentide ümber tõstmine tüütas ära, kuigi ei ole sellest veel täielikult pääsenud, sest mõned jupid tuli välja praakida. Idee on siis kasutada enda valduses olevaid parimaid komponente FOFF sõidukil ja ülejäägid lähevad skaala või siis "skaala" masina peale.

Põhiosa masinast on stock Axial SCX10 Deadbolt RTR, aga alumised liigendid ja roolimehhanismi vardad on asendatud juba kasutuses oleva Jeep G6 kit komplektis olnud alumiiiniumist tehtutega. Pool silla korpust vahetasin välja, sest selle üks keere oli juba tehasest tulles üle keeratud. Lisaks asendasin uued käigukasti plastist hammasrattad juba kasutatud plastist hammasrataste vastu välja, sest uued ei jooksund eriti sujuvalt. Äkki vaja natuke viilida ja aeglasemal sõidukil sisse töötada. Differentsiaalidesse panin HD hammakad asemele ja ees on OD ülekanne, taga on tavaline ülekandesuhe. Mõlemaid sildasid võtsin päris mitu korda lahti, et saada need võimalikult sujuvalt tööle ja lõtkud seibidega minimaalseks. Esimese sillaga jäin väga rahule, aga tagumine oli parimal juhul rahuldav. Sõidutamise soov oli aga suur ja nii see jäi. RTR amorte üle ei vaadanud ja isegi ei tea, kas seal oli piisavalt õli sees jms.

Komponendid katsesõidul:
Mootor: LRP Vector k7 6,5T 5500kv (tõenäoliselt pole sensoriga mootorit vaja, aga see oli juba olemas)
ESC: LRP Spin Pro
Aku: Zippy 2S 25C 4000mAh LiPo (samad vanad, mida siiani kogu aeg olen kasutanud)
Rehvid: RC4WD Intimidator 2.2 Formula Offroad tires
Veljed: RC4WD Dune Sport Formula Offroad 2.2 Beadlock Wheels
Servo: Hitec HS-625MG (RTR komplekti servo hoob tundus liiga lühike ja roolimise mehhanism võis hakata vedrustuse tööd segama)
TX: LRP A2-STX Pro 2,4GHz (Eneloop AA akud)
Rx: LRP A3-RX Deluxe

Lisavarustusena soetatud rattakoopad võtsin ka G6 kit masinalt ära, sest ei tahtnud, et liivasadu deadbolti kere värvi liigselt kahjustaks. Püüdsin keret võimalikult madalale sättida ilma et peaks veel käigukasti jaoks ava sisse lõikama ja kohendasin keret ka vastavalt, et lexan ääred vedrustuse max asendites rehve ei lõikaks. Paraku ei pannud siis akut külge ja hiljem platsile minnes selgus, et aku asendi tõttu tuleb kere kõrgemale sättida ehk siis piirasin keret vähe liiga palju. aku asukoht on sama, mis eelmise testi pudelikerega masinal.

Testsõidul oli kaasas kaks akut ja tegevust jätkus mitmeks tunniks. Pärast iga 5-6 tõusu lasin mootoril ca 10 minutit jahtuda. Vahel läks mootor päris tuliseks, ilm oli ka väga soe. Masin tundus päeva lõpus vähemalt väliselt täiesti korras, kuigi päeva edenedes tekkis juurde igasugu erinevaid kriiksuvaid helisid, mis liivas sõites on ka vast normaalne. Igatahes võtan enne järgmist katsetust masina algosadeks lahti ja puhastan korralikult ära. Jämedateralisema liiva peal oli päris lõbus.

Aku poolt piiratud kere asend.








Planeeritud kere asend:








Pärast sõidutamist:

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #12 on: July 28, 2019, 08:10:36 PM »
Katsesõidu video ka:

https://youtu.be/_ZDfEfvcvL4

Lisaks veel infot eelmisele postitusele. Esimene 3-link ühendus on muudetud kahe plastik ülemise lingi abil 4-link vedrustuseks. Kõik laagrid on vahetatud Revolution Design Ultra laagrite vastu välja. Lootsin, et need ühe tihendiga laagrid avaldavad äkki väiksemat veeretakistust. Kas tegelikult ka aitavad, ei tea. Vastuvõtja karp pärineb LRP S10 blast 2 seeria mudelilt.

Järgnev hooldus näitas, et üks roolivarda plastik kuulliigendi jupp oli kõver (masin põrkas paari kiviga kokku) ja mõned laagrid krudisesid liivast ja tolmust.

Traxxasnoob

  • crawl team
  • *
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #13 on: July 28, 2019, 09:30:45 PM »
Väga kena masin. Ootasingi millal mingi video tuleb :)
Kunagi tahax seda oma silmaga kah näha :)
Ja kuda on lood jäänud väikse safariga :) :) :)?

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #14 on: July 29, 2019, 09:02:41 PM »
Väga kena masin. Ootasingi millal mingi video tuleb :)
Kunagi tahax seda oma silmaga kah näha :)
Ja kuda on lood jäänud väikse safariga :) :) :)?
Oma silmaga on seda natuke keeruline näha. Esiteks võtan masina pärast iga katsetamist hoolduseks algosadeks lahti ehk see masin veedab suurema osa oma ajast lahti võetud juppidena. Teiseks nõuab see aparaat suht spetsiifilist pinnast ja maastikku, mis tekitab teatud lisa komplikatsioone.

Safari teema: https://crawl.ee/forum/index.php?topic=1164.0 Minu viimane postitus kehtib. Lisaks on maastur ka juppideks laiali, sest mõned detailid rändasid FOFF masina peale. Mõningaid varuosasid tuleks väheke viimistleda, mis nõuab kõik aega.