Olen jälginud G7 Media YouTube`i Formula Offroad võistlusvideosid ja tekkis jälle suurem isu peale. Otsustasin minna edasi eraldiseisva masina ehitusega, sest pidev komponentide ümber tõstmine tüütas ära, kuigi ei ole sellest veel täielikult pääsenud, sest mõned jupid tuli välja praakida. Idee on siis kasutada enda valduses olevaid parimaid komponente FOFF sõidukil ja ülejäägid lähevad skaala või siis "skaala" masina peale.
Põhiosa masinast on stock Axial SCX10 Deadbolt RTR, aga alumised liigendid ja roolimehhanismi vardad on asendatud juba kasutuses oleva Jeep G6 kit komplektis olnud alumiiiniumist tehtutega. Pool silla korpust vahetasin välja, sest selle üks keere oli juba tehasest tulles üle keeratud. Lisaks asendasin uued käigukasti plastist hammasrattad juba kasutatud plastist hammasrataste vastu välja, sest uued ei jooksund eriti sujuvalt. Äkki vaja natuke viilida ja aeglasemal sõidukil sisse töötada. Differentsiaalidesse panin HD hammakad asemele ja ees on OD ülekanne, taga on tavaline ülekandesuhe. Mõlemaid sildasid võtsin päris mitu korda lahti, et saada need võimalikult sujuvalt tööle ja lõtkud seibidega minimaalseks. Esimese sillaga jäin väga rahule, aga tagumine oli parimal juhul rahuldav. Sõidutamise soov oli aga suur ja nii see jäi. RTR amorte üle ei vaadanud ja isegi ei tea, kas seal oli piisavalt õli sees jms.
Komponendid katsesõidul:
Mootor: LRP Vector k7 6,5T 5500kv (tõenäoliselt pole sensoriga mootorit vaja, aga see oli juba olemas)
ESC: LRP Spin Pro
Aku: Zippy 2S 25C 4000mAh LiPo (samad vanad, mida siiani kogu aeg olen kasutanud)
Rehvid: RC4WD Intimidator 2.2 Formula Offroad tires
Veljed: RC4WD Dune Sport Formula Offroad 2.2 Beadlock Wheels
Servo: Hitec HS-625MG (RTR komplekti servo hoob tundus liiga lühike ja roolimise mehhanism võis hakata vedrustuse tööd segama)
TX: LRP A2-STX Pro 2,4GHz (Eneloop AA akud)
Rx: LRP A3-RX Deluxe
Lisavarustusena soetatud rattakoopad võtsin ka G6 kit masinalt ära, sest ei tahtnud, et liivasadu deadbolti kere värvi liigselt kahjustaks. Püüdsin keret võimalikult madalale sättida ilma et peaks veel käigukasti jaoks ava sisse lõikama ja kohendasin keret ka vastavalt, et lexan ääred vedrustuse max asendites rehve ei lõikaks. Paraku ei pannud siis akut külge ja hiljem platsile minnes selgus, et aku asendi tõttu tuleb kere kõrgemale sättida ehk siis piirasin keret vähe liiga palju. aku asukoht on sama, mis eelmise testi pudelikerega masinal.
Testsõidul oli kaasas kaks akut ja tegevust jätkus mitmeks tunniks. Pärast iga 5-6 tõusu lasin mootoril ca 10 minutit jahtuda. Vahel läks mootor päris tuliseks, ilm oli ka väga soe. Masin tundus päeva lõpus vähemalt väliselt täiesti korras, kuigi päeva edenedes tekkis juurde igasugu erinevaid kriiksuvaid helisid, mis liivas sõites on ka vast normaalne. Igatahes võtan enne järgmist katsetust masina algosadeks lahti ja puhastan korralikult ära. Jämedateralisema liiva peal oli päris lõbus.
Aku poolt piiratud kere asend.
Planeeritud kere asend:
Pärast sõidutamist: