Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tikka

Pages: 1 [2] 3 4 5
16
Formula Offroad projektid / Re: Axial SCX10 FOFF
« on: July 23, 2019, 12:18:37 AM »
Olen jälginud G7 Media YouTube`i Formula Offroad võistlusvideosid ja tekkis jälle suurem isu peale. Otsustasin minna edasi eraldiseisva masina ehitusega, sest pidev komponentide ümber tõstmine tüütas ära, kuigi ei ole sellest veel täielikult pääsenud, sest mõned jupid tuli välja praakida. Idee on siis kasutada enda valduses olevaid parimaid komponente FOFF sõidukil ja ülejäägid lähevad skaala või siis "skaala" masina peale.

Põhiosa masinast on stock Axial SCX10 Deadbolt RTR, aga alumised liigendid ja roolimehhanismi vardad on asendatud juba kasutuses oleva Jeep G6 kit komplektis olnud alumiiiniumist tehtutega. Pool silla korpust vahetasin välja, sest selle üks keere oli juba tehasest tulles üle keeratud. Lisaks asendasin uued käigukasti plastist hammasrattad juba kasutatud plastist hammasrataste vastu välja, sest uued ei jooksund eriti sujuvalt. Äkki vaja natuke viilida ja aeglasemal sõidukil sisse töötada. Differentsiaalidesse panin HD hammakad asemele ja ees on OD ülekanne, taga on tavaline ülekandesuhe. Mõlemaid sildasid võtsin päris mitu korda lahti, et saada need võimalikult sujuvalt tööle ja lõtkud seibidega minimaalseks. Esimese sillaga jäin väga rahule, aga tagumine oli parimal juhul rahuldav. Sõidutamise soov oli aga suur ja nii see jäi. RTR amorte üle ei vaadanud ja isegi ei tea, kas seal oli piisavalt õli sees jms.

Komponendid katsesõidul:
Mootor: LRP Vector k7 6,5T 5500kv (tõenäoliselt pole sensoriga mootorit vaja, aga see oli juba olemas)
ESC: LRP Spin Pro
Aku: Zippy 2S 25C 4000mAh LiPo (samad vanad, mida siiani kogu aeg olen kasutanud)
Rehvid: RC4WD Intimidator 2.2 Formula Offroad tires
Veljed: RC4WD Dune Sport Formula Offroad 2.2 Beadlock Wheels
Servo: Hitec HS-625MG (RTR komplekti servo hoob tundus liiga lühike ja roolimise mehhanism võis hakata vedrustuse tööd segama)
TX: LRP A2-STX Pro 2,4GHz (Eneloop AA akud)
Rx: LRP A3-RX Deluxe

Lisavarustusena soetatud rattakoopad võtsin ka G6 kit masinalt ära, sest ei tahtnud, et liivasadu deadbolti kere värvi liigselt kahjustaks. Püüdsin keret võimalikult madalale sättida ilma et peaks veel käigukasti jaoks ava sisse lõikama ja kohendasin keret ka vastavalt, et lexan ääred vedrustuse max asendites rehve ei lõikaks. Paraku ei pannud siis akut külge ja hiljem platsile minnes selgus, et aku asendi tõttu tuleb kere kõrgemale sättida ehk siis piirasin keret vähe liiga palju. aku asukoht on sama, mis eelmise testi pudelikerega masinal.

Testsõidul oli kaasas kaks akut ja tegevust jätkus mitmeks tunniks. Pärast iga 5-6 tõusu lasin mootoril ca 10 minutit jahtuda. Vahel läks mootor päris tuliseks, ilm oli ka väga soe. Masin tundus päeva lõpus vähemalt väliselt täiesti korras, kuigi päeva edenedes tekkis juurde igasugu erinevaid kriiksuvaid helisid, mis liivas sõites on ka vast normaalne. Igatahes võtan enne järgmist katsetust masina algosadeks lahti ja puhastan korralikult ära. Jämedateralisema liiva peal oli päris lõbus.

Aku poolt piiratud kere asend.








Planeeritud kere asend:








Pärast sõidutamist:

18
Skaala projektid / Re: Toyota LC 80 (4x4REISID)
« on: May 09, 2019, 10:29:17 PM »
Kas mul on monitor liiga väike või on pildid mega suured?   :)

19
Muidu Crawlimine / Re: Rakvere kandi safari 2019
« on: May 09, 2019, 10:26:29 PM »
On mingeid mõtteid ideid tekkinud?🙂
Isegi kui paar autot kohale saaks oleks hea🙂
Mõned küsimused jäid õhku rippuma ja seega pole safari ideega rohkem enam tegelenud. Mõni arvukama kogukonnaga piirkond võib selle vabalt oma radadel korraldada, siis on suurem tõenäosus, et rahvas kohale tuleb.

20
Skaala projektid / Re: Toyota LC 70
« on: March 31, 2019, 02:22:41 PM »
Jälgin huviga.  8)

21
Muidu Crawlimine / Re: Rakvere kandi safari 2019
« on: March 31, 2019, 02:13:57 PM »
Puugid ei sega. Pane aeg ja koht kirja. Võtan mõned autod kaasa.
Mulle hakkas mulje jääma, et vist ei tulegi rohkem huvilisi ja võimalik, et jääb ära. Aprilli esimesel nädalavahetusel veel ei teeks, tahaks mõned kohad üle vaadata. Kas lihavõttepühade nädalavahetuse laupäev (20 aprill) oleks normaalne või siis ollakse maakodudes ära jms? Teised variandid oleks kas 13 või 27 aprill. Või sobiks pühapäevad või suur reede ise? Päeva ja kellaaja suhtes olen suht paindlik, saan enda asjad vastavalt korraldada. Kaugemalt tulijad võiks öelda, mis kellaaeg neile sobiks.

22
Skaala projektid / Re: Skaala reeglid ...
« on: March 17, 2019, 08:57:36 AM »
Veel üks idee. Elusuuruses 4x4 masinate võistlusreeglites nägin järgmist punkti:
3.5.7.3.3.Kliirens, mõõdetuna telje reduktori madalaimast punktist ei tohi olla suurem, kui 330 mm.
Link:
https://offroad.ee/tehnilised-tingimused/tehnilised-tingimused-2019-2022/
Ehk siis ideeks oleks piirata rehvi suurust või nö teatud mehhaanilist eelist portaalsildadel, aga lisakeerukuse eest võiks anda näiteks paar skaala punkti. Nagu lehtvedrudele antakse lisapunkte keerukuse eest. Samas ei pruugi rehvide osas olla erilist valikut, seega aitaks äkki sama efekti saavutamiseks hoopis tavaliste sildade premeerimine skaala punktidega.

23
Skaala projektid / Re: Skaala reeglid ...
« on: March 16, 2019, 04:07:52 PM »
Ala kasvu huvides oleks äkki vaja üht vahepealset klassi stock RTR või kit masinatele nagu näiteks SORRCA Light klass 2: http://sorrca.com/rules/SORRCALight2018.pdf

Harjadega mootor, 2S LiPo (mitte HV) või 7,2V NiMH, plastikust sillakorpused, max rehvi diameeter ca 120 mm, max velg 2,2 tolli, rooliservo peab jääma originaal asukohta, rehvi sisekülg ei tohi ulatuda ustest väljapoole (midagi sellist), väga piiratud modifikatsioonid jne. Skaala punkte ei anta ja masin ei pea olema veekindel.

Arvan, et näiteks noore alustaja jaoks võib mõne mudeli puhul servo kere külge viimine olla päris keeruline ülesanne ja masina veekindlaks tegemine samuti. Võibolla tuleks inimesi natuke harida hoolduse jms suhtes enne kui panna ülesandeks sügavama vee sisse sõitmise või ainulaadse masina tegemise.

24
1.9 ja 2.2 projektid / Re: ArpR Axial SCX10.2 Jeep Grand Cherokee
« on: March 02, 2019, 07:23:02 PM »
Mis plaanid veel on? Kindlasti tuleks linkide munakad uued panna, sest tehasest on need plastikust. See ilmselt ongi hetkel prioriteet. Ka keskmised veovõllid võiks uhkemad panna, aga see ei ole nii oluline. Pikemas perspektiivis võiks ühe samasuguse kesta veel värvida, vaid teist värvi.
Kui uue kere teed, siis mis vanaga plaanis. Kui terve ja lahti tahad saada, siis ma oleks üks võimalik huviline. Lisaks huvitaks stock stanged ja CMS komponendid ja akuraam ka. Cherokee kit versiooni peale oled mõelnud? Saaksid värvimata kere, katuseraami, sujuvamate üleminekutega liigendid, võimaluse tuunida käigukasti kahekäiguliseks. Saaksid kõik praegusele masinale paigaldatud tuuning komponendid ja vajaliku elektroonika uuele ümber tõsta ja kohe uued munakad ka paigaldada. Minu huvi oleks saada omale SORRCA Class 1 masin ehk siis eelkõige raami küljes olev servo, tuuleklaasi laiused stanged ja ilma dovetail modifikatsioonita kere. Kit versiooniga tulevad plastist munakad võtaks ka siis endale.

25
Muidu Crawlimine / Re: Rakvere kandi safari 2019
« on: March 02, 2019, 06:30:30 PM »
Väga hea, esimene huviline on kirjas. Arvan, et aprill sobib, siis jääb aega raja luuramiseks ja saab ka varuraja(d) valmis vaadata, kui algses asukohas peaks mingid tööd toimuma vms. Nädalapäev ja kellaaeg tuleb ka veel kokku leppida. Ise pakuks vast mõne laupäeva. Kui on veel huvilisi, siis palun siin teemas teada anda. Lisaks oleks vaja teada lõpuks ka autode arvu parkimise suhtes, aga seda ei pea avalikult ütlema. Igaks juhuks pole vast avalikult vaja teatada, et selles asukohas sellel kellaajal on kuskil metsanurgas grupp autosid. Seega arvan, et täpse asukoha edastan koos oma telefoninumbriga läbi privaatsõnumi ainult neile, kes siin teemas postitavad.

Kaugemalt tuljiatele oleks kogunemise esimeseks väljakutseks kohalejõudmine. Orienteerumine on offroad sõitmise lahutamatu osa. Loodan, et järgneval lingil on kõik nähtav nii, nagu ise plaanisin: http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?app_id=MA09&user_id=at&punkt=628755.276643832,6580065.21378905&zoom=6107.97998206131&setlegend=HMAKAT09=0,HMAHYBR_ALUS04_09=1,HMAALUS09=0&LANG=1
Kaardil peaks olema märgitud üks asukoht. Antud punkt on täiesti suvaline ja pole kogunemisega kuidagi seotud. Märgitud asukohast mõnikümmend meetrit lõuna pool peaks olema näha vähemalt üks 90 kraadine pöörang. Kui kaarti suuremaks teha muutub pöörang neljasuunaliseks ristmikuks. Resolutsioon, kus muutub nähtavaks väike jupp teed pöörangust märgitud punkti, olekski tõenäolinselt vajalik orienteerumise täpsus. Antud asukoht on ka selle poolest huvitav, et kirde poole viiv tee, mis jõuab raudteeni on eratee ja seal sõitmine on märkidega keelatud ja ka blokeeritud. Lisaks ei pääse seal autoga üle raudtee. Kirjeldatud näide võib olla natuke ekstreemne, aga kodutööd tasub marsruudi osas teha. Kogunemise asukoha annaks samamoodi kaardil märgituna, tõenäoliselt on navigeerimine lihtsam, kui näites ja tee on tavalise sõiduautoga läbitav.

Selline asi nagu puukentsefaliidi viimase vaktsineerimise kehtivus tasuks ka üle vaadata.
 

26
1.9 ja 2.2 projektid / Re: 2017 Ford F-150 Raptor
« on: February 25, 2019, 11:10:02 PM »
Kusjuures õige lähenemine.
Hunt lambanahas nagu öeldakse.
Kui ma üritan hetkel meelde tuletada mõnda agressiivsema välimusega laiatarbe keret (nahka), kui pildil näidatud, siis ei tule ühtegi meelde. Isegi nimi "Raptor" viitab kiskjale. Olen küll rohkem vanema generatsiooni maasturi kerede fänn, aga jälgin huviga käesolevat ehitust.

27
Tegin safari asja arutamiseks uue teema: https://crawl.ee/forum/index.php?topic=1164.0

28
Muidu Crawlimine / Rakvere kandi safari 2019
« on: February 25, 2019, 10:59:15 PM »
Idee sai alguse järgnevast teemast: https://crawl.ee/forum/index.php?topic=1068.15.

Postitan kirjelduse siia uuesti:
Kui keegi oleks nõus siia kanti (Rakvere lähedus) tulema, siis minupoolest võiks mingi hetk näiteks mõne safari korraldada. Võin otsida mõne sobiva raja vastavalt sellele kui kaugele on keegi nõus oma elusuuruses autost kõndima ja vastavalt sellele kas rada peaks olema rohkem kivine, mudane, või hoopis künklik metsarada vms. Kõige mugavam, aga samas kõige avalikum oleks vast Rakvere Vallimäe avastamine.

Miks Rakvere lähedus? Aga seepärast et pole autot ja liigun jala, rattaga või ühistranspordiga. Üksi ukerdades olen siiani avalikumaid kohti vältinud, grupis liikudes pole mul mingeid probleeme. Vallimäe puhul ei pea hetkel silmas neid radu, mida googeldades piltidel näeb, vaid on ka varjatumad rajad. Pole neid ammu üle vaadanud, seega hetke seisukord on teadmata. Võimalikud huvilised võiks siia kirjutada, millal võiks asi toimuda ja missugune rada/ ümbrus võiks olla. Mida halvem ilm, seda väiksem tõenäosus kohata koeri, tervisesportlasi jne.

Üks idee oleks liikuda üksteise järel ja üks oleks näiteks juhtauto. Juhtautot võib iga natukese aja tagant vahetada. Võib kokku leppida kui kaugele juhi trajektoorist võivad teised kõrvale minna. Juhi eelis on see, et saab teistele nö käru keerata ja tekitada järgnevatele igasugu väljakutseid. Samas võiks üldine õhustik olla sõbralik ja üksteist aidatakse vajadusel vintsimise või nööriga. Midagi sarnast vast: https://www.youtube.com/watch?v=4lL1LbI4Dac minupoolest pole probleemi, kui keegi masina kätte võtab ja mõnest kohast edasi tõstab, mingi grupi edasiliikumise tempo võiks ka olla.

Mõningad kohad, kus olen käinud on mu YouTube`i kanalil näha https://www.youtube.com/channel/UCY0aI8qj6jJybxLLhSzAQTA/videos , aga näidatud on ainult väga väike osa. Kohad on ka metsatööde jms pärast pidevas muutumises. On ka palju tundmatuid radasid, mida plaanin avastama minna, aga seal on alati oht, et pole midagi huvitavat või lõppeb mõnekümne meetri pärast ära.

Tegemist on lihtsalt ideega, kui rahvas leiab, et ei viitsi nii kaugele sõita pole probleemi. Mul on kindel plaan oma masin kokku panna ja erinevatesse kohtadesse ukerdama minna.

29
Kus kandis see masin liigub ka? :)
Siiani Rakvere ümbruses. Hetkel on küll suht algosadeks lahti võetud, sest FOFF projekti jaoks tuleb eraldi masin, siis ei pea enam nii palju asju ümber tõstma. Kui keegi oleks nõus siia kanti tulema, siis minupoolest võiks mingi hetk näiteks mõne safari korraldada. Võin otsida mõne sobiva raja vastavalt sellele kui kaugele on keegi nõus oma elusuuruses autost kõndima ja vastavalt sellele kas rada peaks olema rohkem kivine, mudane, või hoopis künklik metsarada vms. Kõige mugavam, aga samas kõige avalikum oleks vast Rakvere Vallimäe avastamine.

30
Skaala projektid / Re: Toyota LC 80 (4x4REISID)
« on: February 17, 2019, 11:54:37 AM »
lylitatavad lukud 8)

Oleksid toredad, aga tegelt pole neid ju vaja, eriti kui masin riiulis seisab ::)

Quote
Üks varjant on veel 3RACING - KIT-EX-REAL RC Crawler, mootor ees, 2 käiku ja muidu tundub ka OK ja hind on hea, aga kvaliteeti ju ei tea kuidas kestab ja nii.

Kogemus küll puudub, aga kas 3RACING variant võib tõesti nii halb olla, et laguneb riiulis seistes ära?  ;D

Pages: 1 [2] 3 4 5