Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tikka

Pages: 1 2 [3] 4 5
31
Skaala projektid / Re: Toyota LC 80 (4x4REISID)
« on: February 11, 2019, 07:52:53 PM »
Muidu meeldib TRX-4 kõik vajalik oleks olemas, peaaegu RTR, aga suur miinus minu ehituse jaoks on portaalsillad.
SCX10-2 on ka hea kit aga mootor on keskel, ehk peaksin mootori ette vedama ja vajaksin vahekasti lisaks
TRX-4 portaalide eemaldamise modifikatsioon on ka olemas: http://www.rccrawler.com/forum/traxxas-trx-4/594895-new-ssd-portal-delete-kits.html

32
Skaala projektid / Re: Toyota LC 80 (4x4REISID)
« on: February 10, 2019, 04:04:50 PM »
Jõudu tööle, mulle ka selle ajastu ja vanemad maasturid väga meeldivad, uuemate välimus mulle isiklikult peaaegu üldse peale ei lähe.

33
Video 2018 suve esimesest mudas sõitmisest:

https://youtu.be/Gle__RRUw5M

NiMH aku kooles suht ruttu ära, mõlemad kaks XCELL 2500 mAhH 7,2 V riknesid kuidagi kiiresti. Äkki laadisin liiga tühjaks, lihtsalt liiga nõrgad või halb partii. Ei tea. Oli suht lõbus, järgnev puhastamine ja hooldus mitte niiväga. Mõned laagrid pärast krigisesid ja läksid vahetusse. Rada oli pehme ja mudane ka pärast paari nädalat kuiva ning kuuma suvist ilma. Muda oli kuidagi eriti kleepuv ja masin kaalus lõpuks päris palju, kahtlen, et mõni odavam vints selle sealt välja oleks tõmmanud. Võibolla koos rullplokiga oleks, aga ankru jaoks oli pinnas liiga pehme ja ühtegi looduslikku ankrut ei olnud piisavalt lähedal.








34
Yldine crawlimise jutt / Re: Scala masinad,
« on: December 31, 2018, 02:45:59 PM »
Rõõm kuulda, loodan, et tuleb ka vastavat video- ja pildimaterjali.

35
Skaala projektid / Re: LKT 81
« on: December 01, 2018, 02:00:26 PM »
Meistriklass, väga äge. Loodan, et näeb kunagi mõnda eriti karmi mudas, vees ja metsas rassimist.  ;)

36
FOFF projekt endiselt seisab, trail crawl kõrvalharust on saanud põhiteema. Mõned klipid ühest suveõhtusest kärjääris tegutsemisest, lõpus mõned ebaõnnestumised ka:

https://youtu.be/OrJSpX9I-LQ

Puruks ei läinud midagi ja järgmine hommik olin uuesti platsis. Olen masinaga rahul, siiani on osutunud suht vastupidavaks ja minu jaoks piisavalt võimekaks.

37
Lumekettide test. Lõpus on mõned pildid ja muusika ehk siis helitugevust ei tasu põhja keerata.

https://www.youtube.com/watch?v=pi5zSJvzDoU

Ketid tegin nii, nagu Bender Customs Youtube`i videoõpetuses näha: https://www.youtube.com/watch?v=rmsD-cCLuQI. Tundusid suht efektiivsed. Et aku mAh kohta rohkem läbitud distantsi saada panin harjavaba mootori uuesti külge ja LiPo akud olid ka peal.

Parem alumine ratas oli esimene ja sellel tegin ristsuunalised ketid üks lüli liiga pikad, seega on seal pingutuseks kummirõngas. Ülemised on esirattad, sinna panin kolm ristsuunalist ketti juurde.




Peaks vist tuled külge panema.

38
Yldine crawlimise jutt / Re: 1/16 Gaz 66
« on: January 27, 2018, 01:44:50 PM »
Mu Gaz-66 jõudis ka kohale. Otsustasin kit versiooni kasuks, sest sellel on proportsionaalne servo komplektis (samas puudub ESC ja raadiosüsteem) ning mujal foorumites leiduva info kohaselt on näiteks WPL B-1 puhul kit masina rehvid pehmemad. Ei tea kas Gaz-i puhul on rehvides mingi erinevus, aga selles osas ei kurda. Ratta sisse käivat porolooni vms komplektis pole ja võibolla ei panegi sinna midagi sisse.

Juppe üle vaadates jäi üks asi kohe silma. Diferentsiaali väikese hammasratta koostus on põhimõtteliselt igas suunas päris suur lõtk sees. Plastikust liuglaagri sisemine ava on liiga suur ja välimine diameeter liiga väike.

Kogu värgendus liigub terve vahe ulatuses edasi-tagasi, lisaks loperdab teistes suundades ka:


Gaz-i kokkupanek pole hetkel esimene prioriteet, aga mingi hetk saab hakata vaikselt nokitsema. Ostsin selle peamiselt välimuse pärast täieliku teadmise juures, et võibolla tuleb terve jõuülekanne välja vahetada.

39
Veel üks video. Asja idee oli võtta metsalagendiku ääres üks alguspunkt ja siis üritada minna risti üle, olles seejuures mudeli lähedal, mitte kaugemal rada ette luuramas. Lisaks püüdsin mudelit võimalikult vähe käega aidata. Mõned kohad on sätitud kaks korda kiiremaks.

https://youtu.be/clXa_uK45f8


40
Ei pidanudki kaua ootama, et masinat mudasemal pinnasel proovida. Nagu eelmisel korral oli ka nüüd kasutusel stock hammasrattad, HD hammakaid hoian hetkel FOFF katsetuste jaoks.

https://www.youtube.com/watch?v=bBWjj66SLaI



Vasakul on Absima Steelhammer 108 mm ratas ja paremal Axiali stock ratas. Absima oma näeb piltidel välja väga sarnane Banggood Hobby Master 108 mm rattaga. Keskosas on oluliselt vähem materjali, kui Axiali omal, aga seni pole midagi katki läinud. On pidanud vastu ka siis, kui üks ratas jääb kinni ja sidur libiseb (vedru pinge vastavalt manuaalile). Lisaks on Absima ratta velg tsipa väike ja rehv ei istu päris kontsentriliselt.
 



41
Vahetasin harjavaba mootori ja regu harjadega süsteemi vastu välja, lisaks tegin servo meremäärde, rõngastihendi ja Plasti Dipi abil veekindlamaks. Soetasin paar 7,2V NiMH akut ka vesistes tingimustes sõitmiseks, sest ei taha praegu LiPodega selles vallas eksperimenteerida. Panin vees sõitmiseks alla odavamad rattad, mille ventilatsiooni avad teipisin kinni, et vesi sisse ei saaks. Tahtsin teha katsesõidu madalamates veelompides ja mudas, sest akud ja vastuvõtja pole veekindlamaks tehtud, aga maapind oli rohkem jäätunud, kui arvasin. Regul kasutasin LiPo seadet, et aku säästmiseks pinge alla 6V (manuaali järgi cutoff) ei läheks.

Seega lihtsalt väike video ühest talvisest sõidust (lõpus ka paar pilti):

https://www.youtube.com/watch?v=bxM7FIYq034



Mootor: RC4WD 540 Crawler Brushed Motor 35T
ESC: HobbyWing QuicRun 1060 Waterproof Brushed 60A
Aku: XCELL 2500 mAh 7,2 V NiMH

42
Yldine crawlimise jutt / Re: 1/16 Gaz 66
« on: December 29, 2017, 12:23:51 PM »
Järgnevate piltide peal näeb sama seeria teine mudel päris suur välja (pole minu oma, lihtsalt jäi netis surfates silma).  :)





Postitus ise siin:
https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=38859592&postcount=1985

43
Veel üks päev mööda erinevaid metsas leiduvaid radu:

https://www.youtube.com/watch?v=zm5PHMC53-o

Esimene klipp on täisgaasiga sõit. Sillad tegin vastavalt erinevatele netis levinud juhenditele veekindlamaks, kasutasin Motul Nautic Grease nimelist toodet (ei tea kui sobiv see on antud otstarbeks). Kui ca 1/3 teekonnast oli läbitud, suutsin masina planeeritust sügavamasse vette juhtida. Pühkisin üleliigse vee pabertaskurätikuga mootori sensori kaabli ja aku balansseerimise pistiku juurest ära ning sõidutasin edasi. Hiljem tegin kodus servo lahti ja hammasrataste juures oli väike veetilk, aga muidu puhas. Õnneks mootorisse vesi ei pääsenud ja ESC ning Rx jäid täiesti kuivaks. Oleks pidanud beadlock velgesid kasutama, sest lõpuks olid rehvid vett täis.

44
Paari välismaa foorumisse juba kirjutasin, panen siia ka. Pärast ca 10km trail crawli ja mõnda FOFF tüüpi sõitmist (pudelikerega tehtud sõidud ka sisse arvestatud) avastasin suuremal diferentsiaali hammasratta laagri võllil imelikud kulumisjäljed. Tundub, et võll on laagri sisemise võru sees ringi käinud, kuigi laager ei ole kinni kiilunud vms. Kõik korpuse laagri pesad ja ülejäänud laagri võllid tunduvad korras olevat.



Vasakul olev laager oli hammasrattal, paremal uus.


Kokkupanekul panin seda tähele, et laager läheb kuidagi kergelt sinna. Plastist diferentsiaali korpuse laager läheb palju tihkemalt oma kohale. Proovisin paari uut laagrit kasutamata või vähe kasutatud Axial HD OD, UD ja stock hammasratastel ja neile läheb ka laager kuidagi väga kergelt peale. Võtsin võrdluseks diferentsiaali LRP S10 blast BX 2/ MT 2 projektist välja ja seal on ka laagrid kuidagi lõdvalt.

Suutsin paar asjaolu välja mõelda, mis äkki võiks siin oma rolli mängida. Esiteks tegin suure osa sõitudest talvel külma ilmaga ja äkki temperatuuri alanedes kahanesid erinevad materjalid erinevalt ja vahe läks veelgi suuremaks. Teiseks panin diferentsiaali lukustisse minevate võllide otstesse keermeliimi, nagu manuaalis näidatud. Hiljem lugesin netist, et sinna oleks vist pidanud hoopis määret panema. Äkki on seega pöörlev osa jäigem kui peaks ja ülejäänud kolm laargit võtavad suurema osa koormusest enda kanda ning hoiavad hammasratta võlli nö õhus.

Ma saaks aru, kui laagrid tahaks väljavahetamist või hammasratta hambad oleks pärast senist kasutamist kulunud.

45
Väga lahe jeep :)
nyyd skaala kola ja vints ?

Nüüd sõitmine, sõitmine ja veelkord sõitmine ning siis vaatab edasi, kuigi eile oleks vintsi päris mitu korda vaja läinud. :)

https://www.youtube.com/watch?v=m8AsSL5ECl8

Pühapäeval käisin metsatehnika poolt tekitatud rööbastel katsetamas, isegi väike "sild" oli oja ületamiseks juba olemas. 1 aku, paar tundi ja ca 900m vahemaad läbitud (sirgjoon kaardil alguse ja lõpu vahel). Veekindlamaks pole midagi teinud, seega sügavamaid lompe üritasin vältida. Regulaatoril puudub drag brake ja tagurpidi käik läheb sisse teisel vajutamisel. Tõenäoliselt lähen varsti odavama harjadega regu ja mootori peale üle.

Pages: 1 2 [3] 4 5