Author Topic: Reeglid 2009 arutelu  (Read 17182 times)

Daniel

  • Administrator
  • crawl team
  • *****
  • Posts: 537
    • View Profile
Reeglid 2009 arutelu
« on: October 14, 2008, 01:03:49 PM »
Viimasel võistlusel oli juttu et USA's tahetake lisada uut klassi võistlustesse ....

Väikese uurimise tulemusena aga selgus et see  juba lisatud 1.9 võistlus klass:
  • Kere 2.75” miinimum kõrgus kylgedelt

mitte lyhem kui  9” ja originaal laius või 3” kabiini keskelt . Kere pea meenutama päris autot - jeep nagu jeep.

  • "ilma kereta" ehk uus mõiste - aga põhimõtteliselt toruraam'i miinimum nõuded pikkus 6.75” , laius 2.5”, ja kõrgus 3.25”
  • Kui masin ei vasta neile reeglitele peab sõitma 2.2 või superi klassis.
  • Sillavahe peab olema maksimaalselt 8.5" ja seda mõõdetakse siledal maal - rattad otse ja masin peab toetama omal raskusel ratastele.
  • Maksimum laius rehvi väisest servast teise välise servani 8"
  • Velje suurus ainult 1,9" - rehvi kõrgus ei tohi yletada 4.25"
  • Sõiduk on piiratud kahe ratta keeramisele esi sillas ainult.
  • Sõiduk peab sõitmiseks kasutama ainult 2 kanalit ( yks gaas teine keeramine )Raadio võib omada rohkem kanaleid aga sõitmiseks neid kasutada ei tohi.
  • Tohib kasutada ainult yhte ESC ja 1 servot
  • Yks mootor ainult mõlema silla vedamiseks  :-?
  • juht ei tohi midagi muud juhtida peale Roolimise ja gaasi ( Dig, vintsimine, sund verdustus jne on keelatud )
  • Aku on piiratud kuni 8.4V (7 cell nimh/nicd või 2 cell lipo/limoly).

USA reeglid .pdf ( 100KB )

Kas meil oleks vajadust sellise klassi järgi ?
või peaks lisama hoopis Scale klassi ?
Või oleks meile vaja midagi muud lisada muuta oma reeglites ?

Arutame - aega ju on  [smiley=icon_searching.gif]

Rom

  • crawl team
  • *
  • Posts: 499
  • ClayPitRC
    • View Profile
    • ClayPitRC.eu
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #1 on: October 14, 2008, 08:58:57 PM »
Mina arvan, et uue klassi loomine võiks tuleneda vajadusest, kuid praegu sellist vajadust ei paista olevat. Kui siis pigem mingi scale või trail klass, kuid 1.9 vist ei lähe mitte, kuna keegi ei taha nii väikeste rataste otsas siin meil veereda.
Vaterra Ascender Defender::TRX4 Sport '66 F-100
Otsid RC mudeleid? Vaata siia  ClayPit RC

Tarmo T.

  • crawl team
  • *
  • Posts: 947
  • Metal Maniac
    • View Profile
    • TTO Metals
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #2 on: October 15, 2008, 08:59:45 PM »
Uus klass võiks jah olla mingi scale või mingi trial.
Summit::4S
XR-10::3S::DX7

Indrek_S

  • crawl team
  • *
  • Posts: 381
  • only shafty
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #3 on: October 15, 2008, 11:20:58 PM »
mina kah ikka scale klassi poolt. Samas võin oma masinaga ka 2.2-s madistada.

Üldiselt võiks selles suunas vaadata, et Triali võistluseid sekka korraldada. Näiteks 2-3 võistlust hooaja jooksul. Kaevaks välja kõvematelt triali-evijatelt reeglid ja kohandaks need ümber.

Crawlimisse kui sellisesse eraldi triali/2.2 scale klassi juurde teha pole mõtet. Ainus asi, millel pointi oleks oleks siin 1.9 Scale. Samas pole meil siin ühtki liikuvat 1.9 masinat. Võistlusklass võiks toimida alates hetkest, kus on vähemalt 3 võistlejat rajal.

Teine asi, miks näiteks 2.2 scale klassil pointi pole on see, et peaks Crawlimise võistlusklassid nii seadma, et MINGIL VÕIMALUSEL ei kvalifitseeru üks auto mitmesse klassi. nii on õhk puhtam.

Twin Force
Axial Blazer

Daniel

  • Administrator
  • crawl team
  • *****
  • Posts: 537
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #4 on: October 16, 2008, 09:33:28 AM »
Kas keegi defineeriks palun ära missasi on "trial" ja siis võrdleks seda siis praeguste meie reeglitega  [smiley=rolleyes.gif]

http://en.wikipedia.org/wiki/Off-road#Trials

2.2 eiole scale 1/10 kerega.... ja kogu klassi mõte oleks et kõigil oleks stanged  ja lihtsam rada ?

Rom

  • crawl team
  • *
  • Posts: 499
  • ClayPitRC
    • View Profile
    • ClayPitRC.eu
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #5 on: October 16, 2008, 11:03:38 AM »
trial (katse, proovisõit) või trail (ingl. rada, rajal sõitmine). Sisuliselt on tegu mingi sellise üritusega, mida meie siin nimetame safariks. Kuidas aga antud tegevust reeglistada ja punkte jagada mina küll ei tea. Trail ongi rohkem nagu 1.9 rataste otsas ja scale autodega maastikul mingi kindlaksmääratud raja läbimine, mis ei pea ilmtingimata kivide osas kulgema, kuid peaks siiski sisaldama mingeid mõistlikke takistusi. Pori, vesi...safari
« Last Edit: October 16, 2008, 11:06:13 AM by R0mm »
Vaterra Ascender Defender::TRX4 Sport '66 F-100
Otsid RC mudeleid? Vaata siia  ClayPit RC

Indrek_S

  • crawl team
  • *
  • Posts: 381
  • only shafty
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #6 on: October 16, 2008, 12:56:35 PM »
Ehk võiks siit alustada ja modifitseerida...

1.9” Class – Modeled after typical street legal off-road vehicles
- Chassis must be OEM stock or custom ladder style that must extend over the axles. OEM suspension may be modified in any way. Construction material is not restricted.
- Tires are restricted to an overall outside diameter no greater than 4” and a width no greater than 1.75”. The tires must fit onto a standard 1.9” rim.
- Must run a complete body, bumpers, fenders, doors & tailgates must be intact. Some fender trimming is allowed but the basic shape must be retained. A shortened or lengthened body is allowable. A tubed bed must have a functional bed area capable of carrying a full-size spare laid flat (rear fender and tailgate rules to not apply to tubed beds).
- No 4 wheel steer.
- No axle “dig”
- Wheelbase and width is limited only by your body, but it must fit within the body’s fender wells.
- Battery must be placed on or within the chassis.


2.2” Class – Modeled after typical street legal off-road vehicles
- Chassis must be ladder type chassis that must extend over the axles. Construction material is not restricted.
- Tires are restricted to an overall outside diameter no greater than 6”. The tires must fit onto a 2.2 rim.
- Must run a complete body. Some fender trimming is allowed but the basic shape must be retained. A shortened or lengthened body is allowable. A tubed bed must have a functional bed area capable of carrying a full-size spare in vertical position.
- No 4 wheel steer.
- No axle “dig”
- Wheelbase and width is limited only by your body, but it must fit within the body’s fender wells.
- Battery must be placed on or within the chassis.


Punktiarvestus

Tagurdus (+1)
Kukerpall (+5)
Värava karistus (+5)
Puude (+5)
Tõste (+10)
(Rescue of buddy (-5))
 
Tagurdus: Läheb arvesse vaid tagurdus puldist. Vabad tagasiveeremised on lubatud.

Kukerpall: Karistuspunktid antakse juhul, kui auto ei suuda ise ennast ratastele ajada. Vintsimine on lubatud. Vintsitud ratastele keeramise puhul karistuspunkte ei saa. Juht võib puudutada vaid vintsi konksu ja nööri. Vintsida võib vaid juhul, kui nöör on võimalik kinnitada random objektile autot liigutamata(buddy systemi puhul võib kasutada buddy autot).

Värava karistus: Juhul kui ei õnnestu läbida 4 rattaga väravat või auto puudutab väravat. Vintsimine läbi värava on lubatud.

Puude: Igasugune füüsiline kontakt autoga rajal. karistust ei rakendata vintsimise puhul (võib puudutada konksu ja nööri) juhul, kui autot ei liigutata. Remondi puhul määratakse karistus remondi eest.

Tõste: Tõste viimati läbitud värava ette.

(rescue of buddy): partneri aitamine (vintsimine) "Buddy System" süsteemis

Buddy System: When the buddy system is in use 2 vehicles will run the course, the leading vehicle is the one being scored during that run. The “buddy” is the follower and will not be scored unless a rescue is requested. After the course has been completed the drivers will reverse order and the “buddy” now becomes the leader. Driving order will be decided by a coin flip. Buddy pairing will also be decided by chance. Method of determination will be decided on site based on number of participants.


Events

Events will vary from location to location. Below is a compilation of approved events with brief guidelines. A time limit of 5:00 minutes per course can be implemented if desired.

Gated Trail:
This is pretty much self explanatory. Each course will vary in length but will typically be between 5 and 10 gates. The width of each gate will vary depending on the location but generally the width should be no less than 12 inches.

Hill Climb:
Once again this is a fairly straight forward; with a location selected you will simply have a start and finish. Fastest time wins; if no one completes the course then furthest distance wins. *Gates can be added to this event.

Time Trial:
This event will be determined by terrain. This will be a multi-terrain event. It should comprise of at least 3 various types of terrain. For example a course may begin with a rock crawl section, proceed to a hill climb section and then finish up with a high speed dirt road section. The fastest time will be the winner. *Gates can be added to this event.

Trail Ride:
This is not a competitive event it is intended to be just for fun. One driver leads the pack through whatever terrain and obstacles he/she chooses. This event is all about fun, camaraderie, and testing your vehicles capabilities.
« Last Edit: October 16, 2008, 01:07:36 PM by Indrek_S »
Twin Force
Axial Blazer

Indrek_S

  • crawl team
  • *
  • Posts: 381
  • only shafty
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #7 on: October 16, 2008, 01:02:47 PM »
Eelnevad reeglid baseeruvad Scale 4x4 Comp rules -il.
Neid on väheke kohandatud ja muditud.
Teemaarenduseks peaks ainet olema
Twin Force
Axial Blazer

Daniel

  • Administrator
  • crawl team
  • *****
  • Posts: 537
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #8 on: October 16, 2008, 01:06:46 PM »
Trial ja Trail on kaks väga erinevat offroadi

Trail on jah teiste sõnadega safari - ja minumeelest kogu safari mõte ongi et mingeid reegelid eiole ja sõidetakse raja juhi järgi pidades lugu tema valitud rajast ja takistustest.
Kui keegi jääb rajal kinni siis tõmmatakse või vintsitakse kuni kõik saavad jätkata.

Niisama kaootiliselt sõitmine on ainult mud'pit is ehk muda augus.

Trial aga on takistuste yletamine just täpselt sammuti nagu crawlimine ja väravate läbimine lihtsalt mõned pisiasjad on reeglites teisiti - näiteks seisma jääda ei tohi ja rajad pole ainult kividel vaid igas maastikus. Pluss siis et trialis on ka eraldi veoautode klass jne.

Daniel

  • Administrator
  • crawl team
  • *****
  • Posts: 537
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #9 on: October 16, 2008, 01:29:00 PM »
scale4x4rc.org reeglid täis versioonis siin

New Rules.pdf

Ma ainukese võimalusena näen nende reeglid võtta yle 1:1 le - aga
minumeelest pole meil hetkel yhtegi autot mis kummagile klassile vastaks - seega mis võistlusest me räägime ?  :)

Indrek_S

  • crawl team
  • *
  • Posts: 381
  • only shafty
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #10 on: October 16, 2008, 01:35:32 PM »
mina auto vastab 2.2-le, kui kere koha pealt lõdvemaks lasta.

Teiseks, kui kevadeks on kokku ütleme et 3-4 autot, siis saab hakata üritusi korraldama. Lepime võistlejatega kokku reeglid ja asi mutt!
« Last Edit: October 16, 2008, 01:36:53 PM by Indrek_S »
Twin Force
Axial Blazer

Indrek_S

  • crawl team
  • *
  • Posts: 381
  • only shafty
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #11 on: October 16, 2008, 01:38:04 PM »
Quote
scale4x4rc.org reeglid täis versioonis siin

New Rules.pdf

Ma ainukese võimalusena näen nende reeglid võtta yle 1:1 le

Daniel, me ei teeks scale klassi seega need reeglid 1:1 ei kõlba.
Meie tase on võrreldes jänkidega märgatavalt madalam ja nn ülemineku faasis. Comp crawleritest kasvab välja selline pool-scale ehk safari/triali klass....see omakorda areneb scaleks mõne aastaga. Kui selle arenguga reeglid kaasa ei lähe, siis saame mitmet-setmet hooaega oodata, kuni mõni meist USA scale reeglitele masina valmis saab.
« Last Edit: October 16, 2008, 01:54:44 PM by Indrek_S »
Twin Force
Axial Blazer

Daniel

  • Administrator
  • crawl team
  • *****
  • Posts: 537
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #12 on: October 16, 2008, 02:00:25 PM »
Oot ma ei saa aru  enam mis klassi sa siis tahad teha ?
et Scale eiole aga võistlus masin kah mitte ?

Minumeelest tehakse reeglite järgi autosid mitte vastupidi ? [smiley=Excited.gif]

ps. muidugi yrituste korraldamine pole kellegil keelatud - ja korraldaja võib määrata alati omad reeglid nii nagu soovib -

Minu veendumus on see et meie tase on just täpselt sama kõrge nagu me ise selle endale seame.
Usas ei ela mingid imemehed kes toruraame ja scale vidinaid synnist saadik meisterdavad.

Indrek_S

  • crawl team
  • *
  • Posts: 381
  • only shafty
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #13 on: October 16, 2008, 02:05:39 PM »
USAs on tegeletud crawlimisega rohkem, kui 2(3?) aastat! Seal on samas võistlejaid kah rohkem, kui 3-4 terve riigi peale

...nagu ma juba esimeste postide seas mainisin, mina võin oma masinaga 2.2 crawli kah sõita, mul pole uut klassi vaja. Samas võiks sellist mudast väravate läbimist paralleelselt teha. seepärast ka sellised reeglid välja pakkusin.

Seega ei peaks seda "klassi" ringimata sisse kirjutama 2009 reeglitesse. Me võime need reeglid teha ka "safari" topicu alt/alla
« Last Edit: October 16, 2008, 02:08:13 PM by Indrek_S »
Twin Force
Axial Blazer

Daniel

  • Administrator
  • crawl team
  • *****
  • Posts: 537
    • View Profile
Re: Reeglid 2009 arutelu
« Reply #14 on: October 16, 2008, 02:19:27 PM »
nojah 2.2 klassis olen algusest peale plaaninud mudaseid ja vesiseid väravaid kasutada.
AGA kuna võistlus on koos Super klassiga siis muutuvad võistlus koha nõuded suht karmiks ja hetkel meil polegi yhtegi kohta
kus mõlema klassiga sõita saaks nii et oleks kive, muda ja liiva ning et kaasavõetud perekond, lapsed, emad jne. leiaks tegevust ja ei tunneks ennast kui prygimäel päevotsa.