Author Topic: Axial SCX10 FOFF  (Read 13991 times)

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #15 on: August 03, 2019, 10:03:21 PM »
Kui võtsin masina hoolduseks lahti ning puhastasin kõik ära viimse kuulliigendi kuulini ja hammasratta hambani, olin suht üllatunud, kui leidsin nii palju liiva peahammasratta katte tagant. Ei tea kust see täpselt sinna sai. Reduktor ja esisild olid puhtad. Tagumise silla puhul unustasin servo kinnituse postid kinni katta ja ühele poole pääses liiva sisse. Järgmiseks korraks kruvisin paar ülejäänud kruvi katteks peale.

Esisilla dogbone teljed vahetasin AX10 Scorpion Universal Set vastu välja. Siis ei pea rataste pööramise nurga pärast nii palju muretsema. Väiksem oht, et tekivad külgsuunas mõjuvad jõud, mis võiks midagi ära lõhkuda. Jõuallika koha pealt veab nüüd masinat Ameerika muskel (CC Mamba Max Pro 6900kv combo), kuigi see vist ikkagi valmistatud Hiinas, ainult disainitud USAs.

Viimaks tegin lipuhoidja kaablivitsast, joogikõrrest ja supermarketi käsilipust. Üks katusetulede konstruktsiooni jupp oli hea šabloon avade märkimiseks. Tulede kinnitamise kruvid on kasutusel. Kaablivitsa ülemise osa painutasin vähe kõveraks, et see joogikõrt paigal hoiaks ja lõõtsa taoline kõrre osa hoiab lippu kinni. Järgmise katsesessiooni ajal tuli lipp ainult ühe korra ära, nii et toimis päris hästi.





Esisild


Tagasild






Uue katsepäeva poole peal

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #16 on: August 21, 2019, 10:41:35 PM »
Video katsetusest 6900 kv mootoriga:
https://youtu.be/prYBWoMrI7s

Järgnev hooldus näitas, et üks AX10 Scorpion Universal Set tihvt oli pooleks murdunud ning mõned laagrid krudisesid liivast ja tolmust.

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #17 on: February 02, 2020, 10:01:18 PM »
"The History of the Icelandic Formula Offroad" video G7 Media YouTube`i kanalil oli väga motiveeriv ( https://youtu.be/XkoL06OeN8s) ja nüüd on aeg uue RC hooaja ettevalmistused tõsisemalt kätte võtta. Esimene olulisem töö oli teha AX10 Scorpion Universal Set uued tihvtid. Tahtsin, et uued oleks võimalikult tugevad ja sitked ning pärast mõningast uurimistööd otsustasin need teha HSS puuri sabadest, sest neid oli lihtsam ja kiirem hankida, kui näiteks klaverikeele traati. Siis järgnes natuke uurimistööd puuride valmistamise tehnoloogiasse ja pärast seda jäi otsuseks hankida odavamad puurid, sest need peaks paremini löökkoormusele vastu pidama ja ei tohiks olla nii haprad, kui kallimad ja kõvemad (näiteks koobaltiga jne) puurid.

Bosch HSS Twist Drill Bit PointTeQ tootekirjeldusest leidsin järgneva: "There is a low risk of breakage, especially for drill bits below 6 mm in diameter as the bit is manufactured to have a highly elastic body." Ehk siis peaks olema see mida mul vaja. Esitelgede komplektis olnud tihvti pikkus oli ca 10,7 mm ja kopsiku diameeter ca 11,0 mm. Uued tihvtid valmistasin ka praktiliselt 11,0 mm peale, et saada suuremat kontaktpinda. Pärast lõikamist peaks puuridel olema veel piisavalt saba alles, et neid saaks veel kasutada. Pisike detail, aga tahtsin parimat võimalikku tulemust ja seega võtsin veidi aega.  :)


tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #18 on: February 17, 2020, 06:29:54 PM »
Äkki hoiab jäigem käigukasti ümbris ära liiva sattumise spur-pinion katte alla. Otsustasin proovida Yeah Racing alumiiniumist käigukasti kesta ning GPM alumiiniumist mootori plaati ja hammasrataste katte põhjaplaati. Alguses soetasin GPM käigukasti kesta ka, aga selle kuullaagri pesad on minuarust liiga suured, ei tahaks isegi aeglasemalt liikuval crawleril kasutada. Selle võtan vast seadistamise abivahendina kasutusse, kui vaja komponente uue konfiguratsiooni jaoks ümber tõsta ja sättida vms.

Hammasrataste katte põhjaplaati ja WB8 HD kinnitamise M4x12mm kruvivõlli tuli natuke viilida, muidu käis vastu. Mootori plaadi ja hammasrataste katte põhjaplaadi vahel on väikesed vahed, need plaanin teibi või silikooniga kinni katta.

Ilma keermeliimita prooviks kokku pandud:

tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #19 on: August 17, 2021, 11:16:05 PM »
Silikoon ja/ või jäigem käigukast on aidanud liiva hammasratastest eemal hoida. Väga väike kogus tolmu on sees pärast kahe aku jagu sõitmist.



Pärast sõitu:


Kere allapoole laskimiseks tegin uue akuraami väiksematele akudele. Kasutasin kere lõikamisest jäänud lexani tükki. Tagumiste kinnituskohtade horisontaalne osa osutus liiga nõrgaks.


Tugevduseks lõikasin kaasas olnud lisadetailide raami küljest ühe jupi, mille otstesse sai servo kruvide jaoks avad puuritud. Aitas surve, aga mitte tõmbe vastu, seepärast lisasin veel tugeva 3M kahepoolse teibi lexani ja tugevdustala vahele.






Veovõlli ja aku vahel on veel ruumi, järgmise aku kinnitusega võiks veel madalamale minna.








tikka

  • crawl team
  • *
  • Posts: 37
  • Labadega rehvid!
    • View Profile
Re: Axial SCX10 FOFF
« Reply #20 on: August 22, 2021, 11:20:13 PM »
Asetasin kere madalamale, aga tagumiste klambrite juures jäi kere vähe liikuma. Amortide õli reservuaari detail libises hästi kerepostide peale, seega lõikasin sealt paar sebi tihenduseks.



Külge peaks alt vähe lühemaks lõikama. Natuke meenutab 1980ndate Formula Offroad masinaid, nagu järgnevas videos näha: https://youtu.be/u62ElypQqbg







Sõitmisel proovisin rohkem jäljendada moodsamate elusuuruses masinate ja RC võistluste videotes nähtut ja oli päris keeruline. Väiksema gaasiga kaevab väga kergesti sisse ja rohkem pedaali andes on oht õigel ajal mitte pidama saada. Mõningaid manöövreid ei õnnestunud üldse teaha. Oleks pidanud rohkem kaalu kokkuhoiule rõhku panema, praegu on kaaluks 2,2 kg ilma akuta. Võttes näiteks mõne eduka päriselu võistlusmasina, siis ChoirBoy kaaluks on märgitud 1190 kg ja Simbi loodetav kaal ehitamisel ca 1200- 1300 kg. Rehvid on nendel 32- 33 tolli (eeldan, et tegemist on põhjaks oleva slick rehvi diameetriga). RC4WD Intimidator rehv ilma labadeta oleks ca 3,2 tolli ehk siis minu masina kaal peaks olema loogiliselt võttes ca 1,1- 1,3 kg. ChoirBoy ajalugu vaadates (tollal oli masina nimi Musso) oli selle valmimise ajal kaaluks 900 kg ehk ca 600- 700 kg kergem, kui konkurentide masinad. Seega üle 1,6 kg ei tohiks mu masin igal juhul olla. Kuni 50% kaalu vähendada tundub päris keeruline ülesanne, aga kui rehvid oleks 1/8 skaalas, siis oleks ChoirBoy mudeli kaaluks näiteks 1190/8/8/8= 2,32 kg. Wraith ja 2.8 tollised Sand Paw rehvid on juba olemas, elektroonika üleviimine tundub kõige kergem tee.